Thursday, April 23, 2009

MOTOR OH MOTOR

Motorsikal pertama aku beli pada tahun 1998 RG sport. Aku sayang betul motor tu....ya lah motor pertama aku....tu lah motor yang banyak berjasa kepada aku...merata jugak lah aku meronda, merempit dengan motor tu....Dengan motor tu jugak le aku sampai ke Bukit Kepong, Muar....Masa belajar dulu dok ulang alik Jerantut - Seremban...byk kali jugak le sempat ulang-alik ... Lalu jalan Temerloh, Triang, Serting....paling takut lepas Kuala Pilah nak kena tempuh bukit putus.....selama duduk KL nie sempat jugak ulang alik balik kg naik highway Karak...ronda-ronda sekitar KL tu memang selalu lah..Bilah dah jual motor RG tu....kurang lah sikit aku meronda KL...aku nie jenis tak suka jem....

Tak lama lepas tu aku beli motor Honda EX5 Dream....WNN..tak boleh hidup aku tak ada motor...sebab dah biasa ada motor... susah jugak nak bergerak. leceh naik keta kalau dekat2...terutamanya tempat yang susah nak parking...tak lama aku pakai motor tu...aku bagi kawan aku pakai....sampai le ke ari nie....tak pe lah lagi pun aku ada hutang dgn dia....habis hutang esok dia pulang le tu....janji dia jaga dengan baik...tahun nie dah masuk 2 tahun dia guna motor tu...

Tak pe lah... masa negara mengalami kenaikan harga minyak baru2 nie...aku beli lah motor Honda 70 ....kira yang baru sikit le...lampu petak. Konon2 nak save minyak....naik lah kejap, buat pe kerja...sekarang dok sadai kat tepi umah...bukan apa time aku naik motor asyik hujan je...alih2 motor aku tinggal kat sekolah...balik aku tumpang kawan...pernah sekali tu motor aku.. berhari2 dok kat sekolah...aku pun tak perasan....

Sebenarnya aku minat betul dengan motor Kawasaki ZZR nie....tak dapat beli pun....dapat naik jadilah.....motor orang tak buat sewa ke ha.....kalau keta...teringin sangat nak naik, sewa je le sehari ke.....alah setakat nak merasa kan....tapi kalau ada duit lebih tu...boleh beli...dapat yang second hand pun jadi lah....agak2 motor jenis nie sekarang dah berapa harga ha.....

Gambar atas tu...motor Honda 70 kesayangan aku....merah nie motor yg aku dok minat giler....

1 ulasan:

mohd nor a.k.a saintis said...

kakakkaka merempit gak ko yea..hahha..ingakan hanya aku je yg masih merempit.