Friday, September 4, 2009

BILA HUJAN MEMBASAHI BUMI


Macam nie lah keadaan sekolah aku setiap kali hujan lebat...nie waktu pagi..ok lah budak dah besar2... tak de le nak main air sangat.... tapi kalau petang...tahu2 je lah budak2 mcm mana??....tak tahu lah bila nak berakhir masalah nie...nasib baik air jernih....kalau air keroh...berselut,, hi hi geli jugak kan...ngada2... dulu kecik2 dok berkubang tu tak heran pun....siap lumpur yang berbau lagi.... Aku cakap awal2...takut nanti ada org kata kat aku berlagak...mentang2 le dok KL... kita duduk kat mana pun jangan lupa asal usul kita.....dok gitu???...dok kat kg pun boleh gak berlagak...kalau dah mmg jenis berlagak .... begitulah sebaliknya....

View sksb selepas hujan 11.oo am

Semalam hujan turun dengan lebatnya... elok jugak hujan.. segar sikit pokok2. Tapi KL nie bila hujan lebat je semua orang risau takut banjir kilat. Termasuklah kami warga sksb pun risau....sebab sekolah kami nie hujan je mesti air naik...termasuk lah bilik aku lepak pun tak terkecuali akan dilimpahi dengan air....

2 ulasan:

relevan said...

Parah ni eeeda.tiap2 kali ujan mcm ni ka?..ishk..nanti ada yang hanyut ni..

eeeda said...

hanyut tu tak lah....tapi kurang selesa kami warga sksb nie...