Wednesday, September 2, 2009

RELEKS SIKIT KEPALA.....

View Jln KL berdekatan dengan SOGO

Sempat lagi kawan aku anis.... snap mana yang patut view sekitar KL....on the way nak ke MJ kat Jalan Sultan Ismail....Anis ada urusan kat situ...aku temankan je....Hu hu sesak giler....jalan ari tu...almaklumlah time cuti sekolah.....Apa pun ari tu banyak jugak lah masalah settle....perjalanan makan masa berjam2....berurusan tak sampai pun 15 minit.... tu ah stardard duduk KL....masa banyak habis di perjalanan dan dalam keta.... org KL nie tua dalam keta je.....kami tak melencong ke lain...takut jalan jem lagi teruk....kan orang kuar pejabat....dah le keta minah tu meragam semacam je.....

Lega2....kes asgmnt ari tu pun dah selesai.....akhir sekali tutor tu tukar jugak result aku...tapi nak dapat mcm tu pun jenuh jugak aku call sana sini...apa pun berbaloi...daripada F ke D...akhir sekali ke B...harap2 result periksa ok...


Nie tuntutan yang ketiga dan terakhir aku terpaksa penuhi sebelum berakhir 31 Ogos.... Alhamdulilah semuanya berjalan dengan lancar. Cek nie pun dah selamat sampai ke Pejabat Peguam Dato Zaidi Zain di Bangsar....Tuntutan pertama dah aku penuhi pada 1 Jun...pada 20 Jun aku penuhi tuntutan yang kedua....Harap semua tuntutan ini dapat memuaskan hati pihak yang menuntut....Settle je hantar cek nie.....hu hu lega rasanya.... Nasib baik yang sudi menolong aku....terima kasih...

Nie pun satu hal jugak....surat kelulusan belajar. Dah lah nak lulus tiga kali aku isi botang ...baru dapat kelulusan..... dah dapat....kena tambah sem pulak...... Belajar belum habis lagi....kelulusan pulak dah tamat tempoh....Ikutkan habis belajar tahun nie....tut2 ada lagi paper.....tahun depan lah nampak gayanya habis....Nasib baiklah BPG dah siap2 sambung kelulusan belajar.... so tak yah susah2 mohon... kalau tak mahu aku jumpa lagi kerani kat JPS tu....dah lah ari tu baru sangat aku dapat kelulusan..... bertahun-tahun aku belajar secara haram.... tanpa kelulusan..... Tapi ada kawan aku lagi best dah habis belajar baru mohon kelulusan belajar....


Kesusahan aku, selama nie berbaloi... bila saman aku dibatalkan. Memang aku tak salah...mesin tu rosak...tu sebab aku sanggup ke sana.....Boleh tu, siap buat surat rayuan, and than hantar by hand tu ke MPPJ....bukan apa dah selalu sangat buat surat rasmi....so mmg dah save kat laptop....edit and print...Pada hal kat sana mmg ada borang rayuan....Ingat kalau tak boleh buat rayuan, boleh bayar terus je....tak banyak ceta....selesai terus masalah...

Kalau kat sek tu...GB belum minta lagi.... aku dah hantar surat tunjuk sebab...mmg dah tahu kita salah...buat je lah...tak payah tunggu orang suruh....

"Hidup nie, tak boleh lari drpd masalah"
"Melarikan diri drpd masalah, hanya akan menambahkan masalah"