Friday, September 18, 2009

HARI LEBARAN

http://ninishasha.files.wordpress.com/2007/10/selamat_hari_raya_by_tormented_feet.jpg

Hari Sabtu aku masih lagi berada di KL....Sempat lagi menolong kakak aku buat kuih raya....pandai ke aku buah kuih???.... ha ha ha... akak aku dah siap bancuh tepung, tinggal buat je....Buat permulaan.... Esok nak kawin senang tak yah beli kuih...buat sendiri je....jimat sikit...

Kesihan akak aku, anak kecil..... tak nak duduk pulak tu.... baju ada 2 pasang lagi belum siap....kain langsir jiran belum siap...sudahnya aku yang kena tolong dia jahit kain langsir... alah jahit lurus je...bukan susah tekan je pedal elektrik tu...jalan lah jarum tu......

Akhirnya, semua kerja settle...sambil tunggu depa bersiap2... sempat lagi aku menaip utk n3 before raya...maklum lah dah balik damak... line tak de....

Raya nie tak meriah lah, stok mercun tak ada.... Tahun2 lepas ada je kaki nak beli mercun....member yang jual mercun dah pindah..... tambah pulak lah geng main mercun pun tak ada.... (geng dah kawin)....

Kepada semu keng kawan blogger.... keng kawan sksb.... keng kawan oum....keng kawan raja melewar.... keng kawan smj.... keng kawan TUDM... keng kawan damak..... keng kawan KDP.... dan semua keng kawan yang mengenali diri ini, aku ingin mengucapkan selamat menyambut hari lebaran. Maaf dipinta andai ada tutur kata yang menyakiti hati....

.......SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI.....

2 ulasan:

relevan said...

Salam Aidil fitri eeeda..

Nak duit raya..he he

imanshah said...

Biar hati sejernih air,jangan pula dipenuhi lumpur
Kalau salah belum berakhir,harap diampun dengan rasa syukur
Jika budi dipenuhi ikhlas, jangan ia disulam tuba
Jika ada salah dan silap, harap diampun di hari raya...
Biar amarah disunting sunyum,ibarat pekerti disulam kasih
Harap dihalal makan dan minum, ibarat rezeki yang tidak disisih