Saturday, September 5, 2009

PINDAH JANGAN TAK PINDAH

View tempat parking my school sksb

Dalam beberapa minggu yang lalu gb sibuk dok buat servey guru yang nak pindah... aku dengar ceta, ramai jugak yang mintak tukar.... termasuk lah K. mala org kuat sek aku nie...nie kali kedua mohon... kali nie kalau dapat... confirm punya dia tukar.... mana tak nya 7.00 pagi, 7.00 petang kat sek...ya lah tunggu suami dia balik keja... and than ambil anak sek petang.... tu ah..kalu sekolah jauh dari umah....hu hu giler... dah tu bawak balik umah lagi keja... masa bila lah dia rehat.....

Aku tak tukar kot.... sayang pulak nak pindah...tengok sekolah makin cantik. Parking tu baru tar... dapat peruntukkan besar2an untuk upgrade prasarana kat sek.... banyak lagi lah.... kantin pun dah bertukar wajah.... dengan ceta nak dapat bangunan baru.... aku rasa dah berapa kali ckp nak dapat...nak dapat..tok jugak.... Sekolah dah ceria nie.... membuatkan aku bersemangat datang ke sekolah...Jangan marah rashid... aku tak tukar....

Tu ah keja cikgu... bila kuar time isi borang tukar, semua nak tukar.... nak dekat dengan umah le... nak ubah angin le.... nak balik kampung le.... nak ikut suami le.... mcm2 alasan.... dah ada kemudahan guna... jangan tak guna... untung gak jadi cikgu nie.... keja sama je... dr posting sampai pencen... tapi boleh tukar sek... tak le tetap dan berpencen kat sek tu je....

Kawan aku kat sibu tu pun.... nak isi borang tukar jugak.... anak2 boring dok kat sana... nampak gaya den kena siap2 nie.... siap2 apa yang patut... tuan umah dah nak balik....


View sekolah dalam pembinaan di Taman Sri Pristana

Sekolah nie dalam pembinaan...dijangkakan akan mula operasi pada tahun hadapan.... SK Saujana dah tak mampu menampung jumlah murid yang begitu ramai.... Ha kalau pindah kat sini jalan kaki je dari umah aku.... Tapi tengok lah macam mana nanti.... sayang nak tinggal kawan2 kat sksb.... kalau tak pindah sek.. kena ulang alik mau kena kuar 6.30 am.... parah jugak kan...

"Sekolah ku , Rumah ku"

3 ulasan:

relevan said...

Minta pihak kementerian buat porch utk parking ..nanti cat kereta cepat pudar..kene panahan mentari..

Kalu aok kena pindah..pindah la kat daerah asal eeeda..

su said...

ingat su ada idea..nanti akak marah lak..leh buat parking berbumbung...bayar lah sebulan rm5.duit tu leh jadikan tabung kelab guru..takdelah dapat tong sampah masa cabutan bertuah tu kan kan kan..kurang2 dapat cincin ker..kain ker...brg eletrik ker

eeeda said...

Relevan: koi klu pindah balik daerah nanti raya2 tak ada istilah nak balik kg.....

Su: Bagus jugak idea tu...akak setuju. sebab sekolah kawan akak buat mcm tu...yang berbumbung kena bayar.. keta punya pasal sanggup je. Ko berilah cadangan kat boss ko tu.....