Thursday, July 16, 2009

KEHADIRAN

Semua orang bercakap mengenai ketepatan masa, dan berapa orang yang menepati masa.... Adakah beratur panjang itu boleh menepati masa???? siapa nak jawab nie???....Selama nie, aku datang time yang cukup selesa untuk menulis nama...mana tak nya, orang yang kelima...ketiga...so belum lagi beratur panjang.... hari nie barulah aku nampak situasi yang sebenarnya.... bila kemudahan yang ada tak boleh digunakan....tu dia beratur sampai ke tangga....aku datang lewat ari tu pun sebab ada kawan...minta tolong hantar ke komuter. Kalau tak sampai ari nie, aku tak tahu.... Aku setiap ari awal.... sebab sarapan kat sekolah....selalunya pukul 7.00 dah ada kat sekolah....minum dulu...sembang2...sebab time lain susah nak jumpa...bukan sebab aku rajin datang awal ke sekolah....bukan sebab aku rajin balik lewat dari sekolah...tapi aku suka berada di sekolah ramai kawan...balik lambat pun.... aku bukan buat keja sekolah...tapi buat keja entah apa2....janji kita bahagia kan.....

Banyak dah benda kat sekolah aku pakai kemudahan ICT nie....sistem pinjaman buku di perpustakaan.....buat jadual waktu.. dulu pernah guna scan bacod untuk sistem pinjaman buku teks ...dan sebenarnya sekolah aku nie...guna punch card ( mcm kad pejabat2 kerajaan tu)...semua nie banyak memberi kemudahan kepada banyak pihak....tapi masalah yang besar aku nampak semua nie perlu penyelenggaraan yang berterusan....bila dah bermasalah, kita biarkan....akhirnya akan jadi gajah putih macam tu je lah....Akhir sekali balik kepada zaman aku mula posting dulu.....tulis pada buku yang disediakan.....

4 ulasan:

Ticer Syah said...

skola aku still guna buku..sungguh tak maju!

eeeda said...

Kena ikut jugak peredaran...nanti ketinggalan susah....

su said...

ala kita guna punch card pun kena tulis buku jugak..arahan PPD Gombak beb..nak wat camner...org dah maju ke depan kite hmmm..no komen

eeeda said...

su,....
Kalau mcm tu, tak yah menyusahkan cikgu buat keja 2 kali....buang masa...banyak keja lain lagi nak buat...