Friday, July 17, 2009

SMS

Benda nie...susah jugak kan...rotan tak kena cara jadi kesalahan....tak rotan pun rasa serba salah.. sebab perangai dah makin tak boleh dibendung.... Aku fobia dengan rotan nie.... tapi ada jugak ibu bapa datang jumpa sendiri dengan aku "cikgu rotan lah anak saya kalau dia tak dengar cakap....asalkan tak cedera" tapi tu ah kita pulak yang takut nak rotan....bukan apa takut balik nanti anak dia kena belasah lagi teruk....

Kita takut bila rotan dikuatkuasakan....nanti disalah gunakan... tak tahu nak cakap lah.... yang mana satu lebih berkesan....rotan atau teguran....

Aku memang suka baca ruangan sms pembaca BH....aku tertarik dengan sms yang dihantar oleh AJU76. Nie mesti kes tak selesa dengan kehadiran org2 seperti nie....aku rasa ramai lagi guru kat luar yg sependapat dengannya....termasuk lah aku....sebab tu lah...aku tak duduk kat bilik guru....aku lebih suka duduk merata-rata...supaya lebih selesa nak buat kerja...tak ada gangguan2 sebegini...

Aku ingat, ada kwn aku pernah usulkan perkara nie dalam mesyuarat...tapi aku tengok mcm tak ada tindakan apa pun....jurujual dtg mcm biasa je....nak salahkan siapa nie??? antara 3 nie....jurujual, guru, atau pentadbir..... Siapa perlu diutamakan jurujual atau guru????? Tolong2lh fikirkan.....

6 ulasan:

kin hashim said...

Ooo..jurujual pun boleh masuk bilik guru eh?

eeeda said...

Boleh kalau dibenarkan....

suara said...

Setuju dgn hukuman rotan... biar bebudak nakal tu beringat sikit. Tapi sedihnya mak bapak tak sepakat.

Errr... memandai je setuju. Su sendiri belum ada anak. huhu...

eeeda said...

Dulu zaman sekolah saya pun selalu kena rotan....bila time tak lulus exam....

relevan said...

Minta pak Guard halau je jurujual tu eeeeda..hehe

eeeda said...

Relevan,
Boleh bagi cadangan nie dalam mesyuarat nanti.