Monday, July 27, 2009

PENGAKAP TETAP DI HATI

Nie gambar ari Isnin time nak jemput budak2 nie. Hajjah nie bagus, sanggup belajar itu ini....maklumlah tahun nie baru join pengakap. Terima kasih hajjah kerana banyak membantu kami dalam pengakap.

Kami bergambar bersama dgn GB dan cikgu2 pengakap sksb selepas penyampaian sijil pengakap.

Barisan murid-murid yang menyertai kempori pengakap minggu lepas.... bertempat di Hutan Templer, Rawang. Seramai 24 orang telah menyertainya. Budak2 nie kalau bab berkhemah cepat je penuh....kalau ikut kan ramai lagi yang nak pegi...aku bangga jugak dengan keng kawan...sanggup gunakan keta sendiri buat pe hantar anak murid....jadi cikgu nie segala2nya kena berkorban....

berkorban apa saja..
masa dan juga tenaga....

Mcm Cikgu sulia, sepatutnya ari jumaat tu...nak kena balik kedah...jenguk anak yg masih kecil...tapi korban masa.... pe hantar anak murid dulu...baru balik kampung. Pendek kata, bertuah sek aku nie dapat cikgu2 yang jenis tak berkira... keta jahnam kerana bawak murid pun tak pe....kalau cikgu2 jenis berkira payah jugak kan....

11 ulasan:

~Insan Biasa~ said...

bestnya idah....aku dah lama x join camping....
maklumlah 'aku' kan....hehhe cgu petang...jekkk hahaha

izman said...

adui... rindunya nak sarung uniform pengakap.

eeeda said...

Anis,
Tak pe nanti aku dtg umah ko aku bawak khemah...kita ge ah khemah kat bagang lalang. Ge pagi balik petang je....

Izman,
Boleh sarung....aktif ah balik dgn pangakap luar.

relevan said...

Pengakap juga di gelar ''anak serigala''sekitar tahun 70an dulu..time kwn sekolah..

kin hashim said...

teringat zaman sekolah rendah dulu join pengakap...

~Insan Biasa~ said...

hahahha ko buat lawak ekkk idah!

eeeda said...

Relevan,
Tahun 70an anak serigala...sekarang anak apa????

Kin,
Zaman paling seronok, masa di bangku sekolah...bila dah masuk alam pekerjaan dah tak seronok.

Anis,
Betul le...lawak apa pulak...nak tak???

relevan said...

Anak orang yang jadi pengakap lah skrg ni kot?..he2..erk..eeda kat sekolah mana ni?..

eeeda said...

Relevan,
Jawapan tu boleh diterima pakai. Sy kat SK Sungai Buloh, Selangor...

su said...

cantik lah skarf budak2 tu

eeeda said...

Su,
Cantik. Nampak ceria je...sek kita tahun nie khemah nak buat kat ner ha???