Tuesday, July 28, 2009

ZAMAN2 BELAJAR DULU

Gambar nie sebenarnya aku copy paste daripada friendster azwa....nie satu2nya gambar aku ramai2 dengan geng MT3....gambar nie mengingatkan aku dengan keng kawan yang dah lama tak jumpa. Cuma azwa & apit je, ada aku jumpa...as ada lah jugak aku call. Dulu masa dia tinggal kat Skudai boleh lah singgah time turun sana. Sekarang dah jadi orang Kluang payah le aku nak sampai ke sana. Aya & nab langsung aku tak jumpa lepas habis belajar.... masing2 dah bawak diri entah ke mana...tak dapat di kesan. Sorang lagi tu....ami, my best friend...itu ceta beberapa tahun yang lalu....sekarang mcm anjing dgn kucing. Pantang jumpa mesti ada yg tak kena, tak puas hati...mesti bertekak nak mempertahankan pendapat masing2. Kesimpulannya, lebih baik tak yah jumpa...

Gambar nie kami ambil di Hotel Allson Kelana...masa tu kami jadi penyambut tetamu sempena hari lahir menteri besar N9....artis jemputan masa tu, Siti Nurhaliza (tak glamor pun) sekarang sebut je semua org kenal. Kami and the geng sempat jugak tu bergambar dengang dia...boleh lah buat kenangan bergambar dengan artis tanah air....Entah macam mana, MT2...aku dgn ami je terjoin...masa tu bodoh2 je....(aku lah) orang lain dah biasa pakai baju kebaya... aku mmg tak pernah pakai baju kebaya....tut tut time tu...kena pakai baju kebaya..ha sudah kali nie.... mahu langkah ku tak ketahuan....ha ha...hendak tak hendak aku pakai je lah...rupanya ok je...maklum le masa belajar aku tak ada baju kebaya pun....brutal punya org mana nak pakai baju mcm tu....cita2 pun nak jadi askar...Pernah sekali kwn aku nie...teringin sgt nak tengok aku pakai baju kebaya....sampai hbs belajar aku tak ada baju kebaya....

Itu lah kali pertama aku masuk hotel....makan kat hotel....kali pertama pakai baju kebaya...segala-galanya kali pertama. Bayangkan tak pernah makan kat hotel...org kampung lah kata kan....makan pakai sudu pun tak pernah.... sebenarnya hotel tu sediakan satu table untuk kami....last2 minute ada pulak tetamu from kl tersesat and than sampai lambat join group kami yang kat belakang...penjuru pintu....udah malu lah pulak kami nak makan....masa tu makanan memang mewah giler.....tetamunya terdiri drpd vip je....tengok pun takut...dah habis majlis kami di hantar ke maktab dan diberi sedikit saguhati sekeping not RM50... seronoknya. Time tu, RM50 tu besar....pengalaman tu aku ingat sampai bila2....

4 ulasan:

Relevan said...

Kiranye ini semua sahabat akrab eeeda lah ek..masih berhubung lg ke dgn dia org?..besh ar kalu wat gathering ke reunion ke..

Zulinas Cabinet said...

teacher..
tu mse umo bpe..???
tembam cikit mse tu..heheh
jarang jer teacher sebut nme teacher sbelah tu......

eeeda said...

Relevan,
Semua kwn sekelas...ada yang masih berhubung...tapi tak tahu lah bila blh buat reunion...kalau ikutkan 26 ogos nie dah cantik...genap 10 tahun...cuti sekolah....tapi bulan puasa pulak...

eeeda said...

amal_teciq,,
Ha..ha..nie masa awal 20 an...tu muda remaja...