Friday, January 15, 2010

SEDIH BETUL

Dek kerana kesibukan.... dah lama aku tah jengah umah nie..... last sekali bulan 8 thn lepas aku masuk jengah.... klu aku ge pun just lalu je. Baru2 nie tergerak pulak hati nak ge tengok...
"Akak jom teman saya ge tengok umah kat Sri Pristana tu apa dah jadi.... bukan apa, taku dah ada org lain pulak duduk"aku ajak lah akak temankan....
Rumput kat depan dah menjalar.... kat belakang tak usah ceta ah.... tinggi rumput drpd aku.

Bila masuk dalam umah sedihnya.... rupa2nya ada org ambil kesempatan.... menggunakan umah aku buat keja tak elok.... lepas nie nak kena kunci pintu pagar belakang..... pintu pagar depan tak pe lah.... org sebelah guna, dia parking keta.... nampak lah mcm ada orng sikit..... terima kasih lah jiran sebelah aku nie.... tolong jugak dia tengok2 kan umah..... Alhamdulilah, setakat nie semua jiran aku baik2 belaka....tak kira lah kat mana aku duduk....

Dari segi moral, kalau kita buat baik, kita akan dibalas baik....


Petang tu, ada sorang pak cik nie datang tanya..... kalau aku nak buat sewa..... dia nak sewa.... dalam hati, yg nie aku nak rasmi sendiri.... yg lain semua org tolong rasmikan.... mana boleh jadi nie..... Niat tu penting.... niat nak duduk sendiri...... kena duduk sendiri.... sampai bila nak duduk dengan orang..... sampai masanya aku kena pergi.... apa yg mereka amanahkan pada aku perlu diserahkan kembali.....

Nie gambar sekolah SK Seri Pristana..... pandai2 je aku letak nama..... cantik.... pindah umah baru... pindah sekolah baru.... ada orang baru.... pendek kata semua baru mesti seronok.... he he he .... bak kata kawan aku nie...
"Farid kehidupan ko baru nak bermula, tapi ko dah ada tapak.... tinggal nak perbaiki mana yang patut je"
Aku tak faham pun maksud dia.....tapi layan je lah dia cakap.... org tua kan, dah lama makan garam drpd kita..

Sempat lagi aku cabut rumput kat depan umah nie..... ingat Isnin nak datang buat aduan kerosakkan..... bukan apa dah nak habis tempoh yang dia bagi....sat lagi kena buat sendiri lagi parah...... sekarang tengah cari buget nak pasang grill dan lampu.... dah la tu, segala pili paip dan fius seketul kat meter tu kena buang kat kwn aku nie..... gara2 dia kata ada tikus dalam plastik tu..... punya lah berat plastik tu dia boleh buang.... seketul benda alah tu mahal.... tapi tak pe dia janji nak ganti yg baru......


Rumput kat belakang umah tinggi daripada aku.... aku ingat mesti jiran bising...... menyemakkan kawasan.... aku janji nak tebas tu....

Bila tengok umah nie, aku teringat sorang kawan aku nie.... selalu mintak nak beli.... aku sayang. Rasanya aku tak kan jual..... nak duduk sendiri.... mak ayah aku pun tak datang tengok lagi....

4 ulasan:

sI tEDI said...

dah elok bebeno lah pindah tu.. dah ada org lain lak rasmikan dulu!

eeeda said...

Tu lah... insya allah si tedi dalam tahun nie pindah....

relevan said...

Wat kerja tak elok?..ishk kerja makan gaji ke sendiri ni eeeda?..hehe!

Erock said...

agak2 buka sekolah ni bila ye..saya nak apply dah ni jun 2010 ni...