Wednesday, February 9, 2011

BERINGAT SEBELUM KENA

Aku pernah ke luar negara tanpa mengisi borang permohonan, dah tu keadaan cuaca buruk... aku dan penumpang berada dalam situasi yang mencemaskan... so kali nie aku lebih beringat. Sekiranya hendak ke luar negara... mesti lah melalui prosedur yang betul. Serik beb. Kita nie kakitangan awam. Terikat dengan peraturan.

So hari nie, segala urusan ke luar negara dah selesai. Hanya tunggu kelulusan je. Borang permohonan keluar negara dah diisi berserta borang cuti rehat. Ini kali pertama aku mohon cuti rehat yang diperuntukkan untuk guru sebanyak 7 hari setahun tu.. untuk bercuti ke luar negara. Aku mohon sehari je. Pernah selama 4 tahun berturut-turut aku tak pernah mc dan mohon cuti... dia orang tak percaya lah pulak... sebab return balik... suruh kerani semak.

Sebenarnya dah ada borang kat pejabat... tapi nak memudahkan keja aku... pada masa akan datang. So aku taip semula... mungkin juga kekawan yang lain boleh guna kan...


Percutian perlu untuk merehatkan minda...
Sesekali teringin jugak bercuti time hari bekerja...

0 ulasan: