Sunday, February 20, 2011

TAK PENAT KE????

Hari nie, memang penat... sebenarnya macam nie lah rutin aku... kuar umah seawal 7.45 pagi... niat dihati nak sarapan pagi... tunggu oder punya lah lama... sakit hati je dapat. Aku dah budget masa start oder and makan... dalam setengah jam je. Oder teh tarik, lambat sampai... aku sabar lagi... walau pun terpaksa tunggu 15 minit... roti canai setengah jam tak sampai... aku bayar air je.

Aku ke Puchong dengan perasaan marah yang masih terasa... aku macam mana lambat pun... kena sarapan pagi... sebab aku tak makan malam... bangun je pagi memang keja nak cari makan. Perut kena jaga... kalau lapar banyak benda yang kacau nanti. Tapi nak jadikan rezeki... tuan umah siap sedia sarapan pagi... siap dengan teh tarik dan kuih lagi. Terima kasih akak.

Pukul 11.15 a.m bergegas ke Cheras Utama... tak sempat buat apa cari tilam... lena dulu. Mengantuk... malam tadi balik dari Sungai Buloh dah pukul 1.00 pagi sampai umah. Pukul 3.00 p.m bangkit, terasa lapar lah pulak perut ku nie... nasib baik kat dapur ada nasi... Abang ipar aku rajin masak kalau dia ada kat umah... aku buat muka seposen je .... orang masak aku makan... ko tak masak aku makan kat luar. Tu senangnya duduk KL nie.

Pukul 6.30 p.m lepas solat Asar aku bergegas ke Klang lah pulak... walau pun lewat aku kena jugak pe. Kesian pulak member aku tu.. kalau tak pe. Biasalah aku nie... kalau cakap last minute memang tak dapat nak join. Sampai di Klang sempat lagi aku mengupdate blog... pukul berapa nie nak balik Seri Pristana. Aku harus sampai di umah before sebelum pukul 12.00 p.m. Begitu lah rutin aku seharian. Macam orang tak ada life kan... tapi aku suka je... ada masa aku nak bercuti sepuas hati.

Bangun pagi, kerja dah menanti...
Khidmat dan bakti pada mereka yang sudi...

2 ulasan:

~Insan Biasa~ said...

terima kasih sudi datang...

eeeda said...

Datang tapi lewat lah... majlis dah selesai pun...