Thursday, February 3, 2011

PERLU AMBIL TAHU

Minggu nie, tetiba je teringat pulak tentang bil Indah Water nie.. sebab selama nie aku tak pernah bayar pun bilnya... risau lah pulak.. tut..tut...tut takut nanti sekali datang bil terduduk den. Lebih baik aku tanya, daripada buat bodoh je... kalau buat bodoh tak kena bayar tak pe gak... masalahnya memang kena bayar...

So kalau tangguh... nanti menimbun hutangnya. Dah le bulan 2 nanti bulan yang cukup parah dengan cukai pintu bagainya...total semua dah dekat RM250 tu...
Hari Selasa aku call tanya bil umah di Seri Pristana... rupanya belum dikenakan lagi... katanya taman baru.... dia suruh aku tunggu je. Lega lah... kalau memang belum dikenakan lagi. Selesai satu beban. Ingat nak selesaikan ari tu... bateri phone lah pulak kehabisan... sambung esok.

Esoknya tu aku call untuk bil Indah Water di Pangsapuri Lestari Perdana... dah hampir 7 tahun aku tak pernah bayar bil dan tak pernah tengok pun bil indah water nie macam mana. Risau pulak.... sebab member aku rumah pangsapuri pun ada bil Indah Water... apasal pulak aku tak ada... tunggu punya tunggu ... adalah dalam 15 minit aku di talian... budak tu mencarinya.
Kalau nak senang dia cari... tahu nama jalan... masalahnya kat Lestari Perdana tu aku tak tahu nama jalan... Tapi budak tu berusaha jugak mencarinya....last sekali jumpa gak akaunnya... tapi masih lagi nama owner lama.

Nasib baik tak ada bil yang tertunggak... bukan sebab owner lama yang bayar... tapi tempat tu diselenggara oleh pemaju... kami penghuni kena bayar bil penyelenggaraan sebulan RM34.10 tu dah termasuk sekali... so Indah Water tak terlibat. Kecuali lah kita panggil Indah Water untuk kerja-kerja tertentu... cuma kita kena bayar time tu je lah...
Setakat ari nie... bil penyelenggaraan tu... ditanggung oleh tuan umah. Ikutkan umah sewa aku nie tak untung pun... malah aku kena top up lagi untuk bayar ke bank... tapi aku seronok gak le... dah sengket-sengket.... ada je duit masuk... he he he he.... aset jugak kan... sekarang tak untung...akan datang... seronok le...

Ada benda kita perlu ambil tahu...

Ada benda tak perlu ambil tahu...

0 ulasan: