Tuesday, February 22, 2011

KUDA PUTIH

Pukul 10.00 pagi tadi, member minta tolong hantar ke komuter... kebetulan aku tak ada kelas... hantar je lah sekejapkan. Memang dah niat tak nak pakai seat belt. Sebab dekat je. Padahal sebelum nie, nak pe kedai pun aku pakai... dalam taman pun aku pakai.

Lepas hantar member tu... aku terus balik ke sekolah... lagi pun tak makan lagi... aku keja, keja jugak... sibuk macam mana sekali pun... makan tetap kena ikut masa. Sampai je lepas terowong komuter tu... aku dah nampak kuda putih.... 2 orang polis traffic. Apa lagi, aku dah mengelabah... tarik seat belt kelam kabut. Tersekat..tersekat.. keta bergerak jugak... akhirnya sampai depan polis... aku tak tahu nak buat apa... aku angkat tangan je lah... nasib baik dia senyum je... siap geling kepala lagi.

Selamat aku... kalau kena saman tadi parah... melayang RM300. Sepatutnya aku tak tarik seat belt tadi... so kalau dia tahan ada gak alasan nak beri.

Rezeki ari nie tolong kawan.

2 ulasan:

su said...

su ponpenah kene mcm eeeda! haha!

si baek xsaman! huhu..

yg penting kita hormat keje diorg..sekurang2nya senyum ke...angkat tangan ke..minta maaf ke...kan? hehehe...

eeeda said...

Dulu pernah kena sekali... guna phone.. dia tanya nak ke mana... ke sekolah... "ooo cikgu lain kali jangan guna... bahaya cikgu"

sebab cikgu terselamat.