Wednesday, February 2, 2011

SELAGI ADA WAKTU... SELAGIKU TERMAMPU...

Hari nie, aku dah berjanji dengan member nie nak temankan dia pe buat pasport di Terminal 3 Subang... dengan confidentnya tu... aku kalau tempat yang aku tahu nie... tak risau sangat... lagi pun dekat kan... Dalam kepala nie... dok cakap... alah orang tak ramai... semua orang cuti...

Sampai kat sana dalam pukul 9.00 pagi. Macam tak ada orang je.... rupanya Pejabat Imigresen Cawangan Subang telah bertukar alamat baru... ke Plaza Glomac, Kelana Jaya. Sebenarnya tak jauh pun... tapi jenuh jugak lah aku tawaf bangunan yang ada untuk sampai ke pejabat imigresen tu...

Alhamdulillah selamat gak sampai... mula tu terkejut jugak lah... orang punya lah ramai... sampai penuh lah ruang dalam pejabat tu... orang lain pun mungkin berfikiran macam kita juga kot... cuti kan... mesti tak ramai orang. Aku kan peramah sikit... so sempat lagi le aku bertanya dengan seorang Chines nie...

" mahu bercuti ke raya cina... bikin pasport... "
"tak ada lah.... saja standby saja... saya ingat tak ada orang.. ini orang ramai sebab pusat bandar punya imigresen... itu sistem down.... semua orang datang sini.."

Patut lah orang ramainya... hampa bayangkan lah... aku parking 6 jam... kena bayar RM12. Masak betul duduk KL nie... RM12 tu, aku dah boleh makan untuk 2 hari tau.. tu belum kira tol yang entah berapa kali aku bayar. Menunggunya dari pukul 9.30 a.m hingga pukul 3.30 petang tu.... nasib baik lah member bawa laptop.... tak lah boring sangat.

Aku dulu tak merasa beratur macam nie... sebab ikut kaunter VIP... untung jugak ada kekawan yang berpangkat nie kan.... setakat kawan je lah.... lebih-lebih jangan cari pasal... nanti jadi hok nombor 2 kan... susah pulak...

Pasport aku tahun depan baru kena perbaharui.... lambat lagi.... bukan apa... ingat tahun depan nak pe melancong jauh sikit... kalau ada rezeki dan kelapangan serta kesihatan yang baik.

Selesai segala urusan... sempat lagi kami singgah di restoran jejantas.... isi perut yang sememangnya bernyanyi-nyanyi riang kerana kelaparan. Lepas tu aku pe loading member nie kat The Store... ada urusan katanya.

Aku pulak bergegas ke Bangi sebab dah janji dengan boss kedai gambar nie.... nak pe hantar gambar untuk buat photobook... buat masa nie aku tak pandai edit pakai Adobe Photoshope sendiri... so aku upah sorang adik nie.... aku jumpa pun... sebab dia ada buat iklan kat internet... memang terbaik lah hasil kerja dia. Upah edit sekeping RM5.... oleh kerana aku edit banyak... so dia beri rega RM3 sekeping. Kata je RM3 sekeping... kalau dah 40 keping dah berapa kan....

Hasil kerja dia memang aku puas hati....tapi tu lah..sekarang dia dah sambung belajar... so sibuk dan tak ada masa nak buat semua tu...tengok lah nanti, kalau dia ada cuti semester dan ada kelapangan aku nak suruh dia edit gambar yang lain pulak.

Pukul 5.00 lebih sampai ke tempat yang dituju.... and than sembang punya sembang.. pukul 6.15 jugak lah baru aku bergerak balik... sempat lagi singgah di restoran jejantas.... makan sate kajang. Pukul 8.30 malam baru sampai umah.

2 ulasan:

izman said...

jenuh la menunggu ye.

eeeda said...

Jenuh.. menunggu... dan 2 kali minum air kedai mamak sebelah... memang kaya mamak ari tu.