Saturday, February 5, 2011

GATHERING AT PIZZA HUT JERANTUT

Hari nie aku bergegas ke Pizza Hut Jerantut... member dah tunggu sejak pukul 2 lagi. Masalahnya aku tak boleh speed sebab jalan Damak - Jerantut... teruknya.......... berlubang sana sini... kesian keta aku... asyik terjun lubang je. Kalau jalan ok... 20 minit je aku buat... ini lebih setengah jam tu.... mungkin sebab musim hujan dan ditambah dengan kenderaan berat.

Kesian pulak kat Baha, Hairul dan Nazirah kena menunggu lama. Janji pukul 2... atas sebab tertentu.... aku terlewat sikit. Kami kekawan SMJ 96 terutamanya kelas Wira nak jadikan acara tahunan setiap kali Cuti Tahun Baru Cina. Alhamdulillah, ini merupakan kali kedua perjumpaan seumpamanya diadakan. Azwan hadir dengan keluarganya... tahun lepas datang bertiga... tahun nie dah berempat.... tahniah Azwan... Napisah, Fauziana dan Asma tidak dapat hadir... kerana masing-masing ada urusan keluarga.

Dengar macam best je... buat makan-makan kat Pizza Hut... hakikat sebenarnya hanya kami yang melalui je yang tahu.. Oder pizza 40 minit baru sampai... ok lah aku faham baru buka.. staff baru... tak cekap lagi... tambah pula orang ramai... memang bahagian atas penuh.... walaupun sepatutnya kena sampai kepada customer dalam masa 15 minit je... service memang out... dah le kawan aku kena ambil plate sendiri... aku faham mungkin tak cukup staff. Kami sabar lagi... walaupun nanti kena bayar service tax.

Isteri kawan aku, memang begang betul dia... oder yang lain,,, sampai yang lain... buat dah le tak sama dengan yang dalam menu... dia panggil manager... nasib baik dia tukar. Aku biasa lah beri jawapan mudah... kat kampung kot... mana nak sama kat KL...

Kami lepak sambil berbual dari pukul 2.00 petang sampai pukul 5.00 petang.. daripada bahagian atas tu penuh dengan customer.... sampai lah tinggal meja kami je... masa tu semua meja penuh dengan plate yang tak berkemas... mungkin staff yang masuk pagi dah balik.

Sekali datang sorang manager nie nak clear table... sambil tu dia menelefon staffnya yang tak masuk kerja... dengan nada yang marah-marah... kami yang tengah sembang terus senyap... sebab ganguan dramanya... kalau setakat suara je marah-marah boleh terima lagi... nie siap hempas-hempas lagi sudu garfu... kawan aku dah bengang... aku risau je... kot dia pe sound manager tu...

Sepatutnya sorang manager perlu bersikap profesional... customer ada... tak boleh lah nak marah-marah dan buat kerja hempas-hempas... tu dah kira menganggu... kalau ko tak boleh tahan dengan tekanan... jangan kerja pizza.... aku kerja pizza 4 tahun... macam-macam jenis manager aku jumpa... tapi tak ada pun yang berperangai macam nie... nak ikutkan di KL lagi sibuk... terutamanya time-time tertentu... setakat macam tadi tu... biasa je. Belum boleh di kategorikan sebagai busy......

Aku selalu dengar kekawan dok complaint service out... aku malas nak ambil kisah.... Sekali time aku pe... terkena kat aku sendiri... memang ya lah tu.... lain kali nak datang lagi ke??? kena fikir dulu lah... Kawan aku sorang nie.... siap isi complaint form tu... bengang punya pasal.

Hari nie... Hairul dan Baha belanja.... terima kasih. Lain kali, kena turn aku lah pulak nie... buat kat KL lah pulak kot.

Makan berbayar, service berbayar...
Bila dah keluar duit tu... biarlah berbaloi....

0 ulasan: