Thursday, February 17, 2011

GELAGAT RAKAN SEKERJA

Jika hari ini kita bergelar seorang pekerja.... kita tidak boleh lari daripada dikelilingi oleh mereka yang bergelar rakan sekerja. Suka atau tidak dengan perangai rakan sekerja kita... kita kena hadapinya.

Sokongan daripada mereka yang bergelar rakan sekerja menguatkan lagi semangat aku untuk terus berkhidmat di sini.

Setiap kali ada program sekolah... aku akan merakamkan gelagat rakan sekerja... pelbagai gaya mereka yang mencuit hati... lebih penting lagi dapat diabadikan dalam blog peribadi singgah sejenak nun jauh di damak.

Tak kala aku ada kelapangan masa... aku akan membaca semula coretan yang lepas.... sehingga ada ketikanya membuatkan aku tersenyum sendiri... Bukan semua rakan kita, dapat merakamkan kenangan sebegini... mereka banyak komitmen lain yang perlu diutamakan.

Lain lah aku... selalu bersendiri...
hanya laptop peneman diri...

"Izan, ko bab makan tak ingat... dah naik mula lah ajak akak temankan ko pe jogging".
Sentiasa senyum, walau pun punya seribu beban di kepala.

Sempat lagi bergambar di bilik aku yang bersepah nie... tak sempat lagi nak mengemasnya.

Ustazah Wan, yang sentiasa ceria... sangat berbakat dalam bidang pengacaraan...
cuba bagi kat aku jadi juru acara... confirm ari tu aku MC...
tapi kalau bagi tugas juru gambar... sampai tengah hari pun tak pe... layan.

Semua mak dara nie.... tapi bab bergambar tak pernah lepaskan peluang....
Madu aku tu bising, gambar dia tak ada dalam blog yang comel nie...
So kali nie aku letak lah...
Sebenarnya dia tak reti nak tengok... padahal, dalam post yang lepas ada je...

Datin, bukan main lagi bergaya. Almaklumlah ari nie ada sambutan maulidur rasul... bagus-bagus....

Ajak je... mesti layan je depa nie.... Semenjak aku ambil gambar untuk program sekolah.. mahu pun untuk koleksi peribadi.... tak pernah lagi aku cuci gambarnya... setakat hari nie aku cuma simpan dalam CD dan juga dalam blog peribadi... ada jugak kekawan bising... ambil je gambar.. tapi tak pernah cuci pun... he he he he lepas nie kami cuci ok.

Kenangan indah perlu dikongi...
Labih baik jika boleh diulangi...

0 ulasan: