Tuesday, February 16, 2010

BERSESAK BALIK KG

Di Malaysia nie.... kesesakan tu perkara biasa. Pendek kata, ada je cuti yg melibatkan 3 hari atau lebih.... mesti jalan sesak ke mana saja destinasi.... kalau tak sesak tu memang sesuatu yang pelik. Apa saja jenis perayaan mesti sesak.... so rakyat Malaysia nie dah tak heran. Terbaru kami bersesak-sesak balik kg.... Kami yang tak beraya pun berebut2 jugak balik kg....

Aku balik ari Sabtu dengan sepupu.... Pukul 12, belum lagi melepasi tol Gombak... kenderaan bergerak perlahan hingga lah ke terowong Genting Sempah.....Nak tau jarak yang sejauh tu berapa lama kami berada dalam keta... hampir 2 jam lebih.... lepas je terowong tu jalan clear.... sampai lah ke Tol Temerloh.

Antara gambar yang sempat dirakamkan sepanjang perjalanan.

Pukul 5 baru lah sampai Jerantut. Kami singgah isi perut yang dah mula mendendangkan lagu kurang enak didengar. Lepas perut diisi apa yang patut. Kami teruskan lagi perjalanan ke Damak. Hari tu jiran depan umah buat kenduri... Tak datang kan tak patut. Lewat pun datang jugak lah.

Esoknya Hari Ahad ada lagi kenduri umah sepupu den. Makan kenduri je lah cuti-cuti nie..... Isnin nya pulak sepupu den yang lelaki pulak bertunang.

Ke kedai mamak makan cepati....
Nanti sound2 lah awal, boleh ambil cuti.....

2 ulasan:

relevan said...

Bila musim perayaan..bandar Jerantut pun boleh berlaku kesesakan yang teruk..

eeeda said...

Tu ah...nasib baik raya cina tak sesak.... klu tidak kita semua pun sesak jugak...