Thursday, February 11, 2010

JADIKAN PENGAJARAN

Aku ingat lagi mak aku selalu pesan jangan masuk dalam perut orang
Tapi aku anak yang degil
Selalu anggap semua kawan aku baik
Aku percaya kawan aku
Kalau boleh semua benda aku nak cerita kat kawan aku

Tapi sebenarnya aku silap
Bukan semua orang kita boleh percaya
Bukan semua benda kita boleh kongsi dengan orang
Sebab bukan semua orang boleh simpan rahsia kita

Aku tak tahu nak percaya kat siapa lagi
Kenal bertahun pun belum tentu kita boleh percaya orang tu
Makan sepinggan belum tentu kita boleh percaya orang tu
Tidur sebantal belum tentu kita boleh percaya orang tu

Mungkin lepas nie aku tak akan percaya kat sesiapa pun
Percaya kepada diri sendiri lebih baik
Kalau rasa terbeban dengan masalah
Pergi atas bukit jerit kuat2
Kalau tak pun tulis masalah pada kertas
dan hanyutkan ke sungai

Biar orang kata kita tak tahu bersosial
Daripada pandai bersosial
Tapi hakikatnya menyusahkan diri sendiri
Aku tahu org di sekeliling sayang kat aku
Dek kerana sayang sampai sanggup lakukan sesuka hati

4 ulasan:

sI tEDI said...

aku x percayakan semua orang! aku percaya pada diri aku sendiri!

eeeda said...

betul lah tedi.. mulai hari ini, saat ini aku percaya diri sendiri je...

~Insan Biasa~ said...

sekarang mungkin baru ko betul2 faham kenapa aku susah nak percaya kat orang...kan....

eeeda said...

betul lah ani.. pengalaman adalah guru yg terbaik utk kita... spy lebih berhati2.