Friday, October 14, 2011

CUCI MATA DI UPTOWN SHAH ALAM

Semalam memang kelam kabut dan sibuk... lepas sekolah berkejar ke bank bagai... nak keluarkan duit untuk repair kereta... dan sepatutnya lepas tu aku harus ke KLIA... nak jumpa kawan yang akan terbang pada sebelah petang... apa asalnya member aku nak temankan... dan ke sana guna keretanya... maklum lah kereta aku tengah pening lalat... takut jugak mati kat highway kan payah pulak... disebabkan miss comunication... lewat petang dia baru call... tak ada rezeki nak jumpa.

Sebelah malam kami plan nak keluar makan-makan... bincang punya bincang... kami setuju keluar makan di seksyen 2, Shah Alam... area tu selalu jugak lah aku pe makan... standard kita nie yang poket kempes... kan nak makan kat Bukit Jelutong, parah pulak nak membayarnya. Kami sampai pun dah hampir pukul 9.00 lebih... makan nasi goreng dengan minum jus baru berapa hengit...


Lepas tu kami gerak ke UpTown Shah Alam yang terletak di seksyen 24... sebenarnya aku kali pertama sampai kat situ... wah meriahnya... orang ramainya tak usah ceta... parking kereta panjang berjela... time kami dah nak balik... masih ada lagi orang yang tengah mencari parking... kawan aku nie sibuk nak cari selipar air... next week cuti deepavali dia nak pe snockling di Langkawi... aku cuci mata je lah...

Kat sana hang pa nak cari apa... baju, hand bag, seluar, baju pasang, kain tudung.... kasut dan banyak lagi lah... nak cerita memang tak habis...kena pergi sendiri baru tahu... aku selalu dok pergi UpTown Kota Damansara je... kalau lapar tempat syurga makanan pun banyak... pilih je lah nak makan apa.

Aku nie jenis tak kisah... baju kat pasar malam pun aku pakai... baju kat uptown pun aku pakai... kalau aku rasa cantik dan harganya ok... ok je. Tapi ada orang kisah, beli baju t.shirt pun kat pasar raya... baju kat pasar malam tak pakai... jaga standard dan ditambah dengan berduit... tak jadi masalah... betul tak... hak membeli masing-masing kan.

Semalam sampai umah pun dah dekat pukul 12.00 malam... penat berjalan sakan... nasib baik lah larat lagi bangun pukul 4.30 pagi untuk solat... tidur sekejap dah nak bangun solat subuh... Mudah-mudah aku dapat menerima ujian ini dengan tenang... Aku masih ada ALLah tempat aku mengadu.

Apa pun orang nak bercerita perihal aku... dan kepada siapa pun dia nak bercerita... buat lah jika itu membahagiakan mu... aku sentiasa mendoakan kau berubah... orang sekeliling kita punya akal fikiran yang waras... mereka mampu menilai. Dan aku pasti kebenaran akan muncul sendiri...

Bak kata Ustazah, ada empat perkara kita tidak boleh bersabar.... salah satunya, berkaitan dengan maruah. Kita perlu mempertahankan maruah kita... kalau perlu bela diri... kita patut bela diri.

0 ulasan: