Wednesday, October 19, 2011

HILANGKAN STRESS DI DESA WATER PARK

Copy from en. abang google

Semalam aku merupakan salah seorang guru pengiring yang terlibat dalam rombongan bawa murid-murid Tahun 6 mandi-manda di Desa Water Park. Kami pergi 2 buah bas... sebab sambutan sangat menggalakkan. Tempat nie pukul 12 baru dibuka kepada pengunjung... so pagi tu kami singgah dulu di Tugu Negara. Dah lama aku tak ke sana... rupanya dah banyak berubah... memang cantik lah. Siapa yang tak pernah sampai tu... ambil lah peluang ke sana.

Kali nie aku memang bercadang nak mandi sepuas-puasnya... sebelum nie aku memang pernah ikut rombongan bersama murid Tahun 6 beberapa tahun yang lepas... tapi tak mandi pun. Kali nie bersemangat tu... siap beli seluar mandi tu he he he he... seronoknya dapat bermain ombak... sekali tu pelampung kami terbalik... sempat lah aku minum air dua-tiga kali... kami nie gengs yang tak pandai berenang.

Bayangkan aku mandi start pukul 12 tu... sampai pukul 3.40 petang... lama kan... sampai kecut lah kaki tangan aku... Sebenarnya seronok pe hari biasa nie tak ramai orang... aku tengok mana-mana tempat pun penuh dengan anak murid aku je... Perlu diingat tempat nie Hari Rabu ditutup. Takut nanti hampa dah ambil cuti... konon-konon nak bermandi manda... tapi tersilap time pulak...jenuh menjerit kanak-kanak riang.

So kalau hang pa nak datang bawa anak-anak mandi... dan kalau jenis tak suka bersesak-sesak... elok ambil cuti untuk datang ke sini... mesti dapat berseronok sakan.. semua benda tak perlu berebut.

Hari semalam, memang nak hilangkan stress... dah 2-3 hari nie tidur pun tak lena... macam-macam dok fikir... kepala nie berat je.

Aku teringat akan kata-kata seorang teman nie...
"Apa pun cerita yang kita terima... kita memang ada hak untuk tahu betul atau tidak. Siapa betul dan siapa salah... kalau ada orang kata kita tak boleh terima bulat-bulat apa yang orang tu cerita... kita jugak tak boleh tolak mentah-mentah cerita tu.... kan????"

Kawan aku nie bercakap berdasarkan pengalamannya... sebenarnya pengalamannya merupakan pengalaman aku jua... masalah dia merupakan masalah aku... dan begitu lah sebaliknya.

"Sangat mempercayai bahaya. Perlu ada sedikit curiga. Mencurigai sangat bahaya. Percaya itu penting"

0 ulasan: