Tuesday, October 4, 2011

PERCUTIAN KE KOTA KINABALU PART 4

Dari Kundasang kami meneruskan perjalanan ke Poring Hot Spring... pada asalnya tak nak pe... tengok jarak jauh sangat... tapi dah alang-alang datang... rugi pulak tak pergi kan. Kat sini dah hampir pukul 12.00 tengah hari... matahari dah mula terik. Di sini nak masuk dikenakan bayaran RM3 seorang.

Apa yang ada di sini??? tentunya kolam air panas... menariknya tempat nie diurus dengan baik. Air panasnya dialirkan ke banyak bahagian... so dalam masa yang sama ramai orang boleh mandi... Kami just rendam kaki je... aku nak post gambar rendam kaki... tapi tengok bulu kaki banyak je... tak sesuai lah pulak... seksi sangat... biarlah aku buat koleksi peribadi je.

Aku rendam tangan aku yang gatal... jadi merah macam udang kena bakar... aku jadi pelik... masa ke Labuan hari tu pun sama gak... tangan aku merah macam udang kena bakar... ge Terengganu ari tu tak ada pulak... aku ingat dia sensitif dengan angin Sabah je kot... aku nak tengok ge Kuching bulan depan macam mana??? merah ke tak.

Kemudahan yang disediakan kepada pengunjung... tempat mandi yang siap berbumbung lagi. Disediakan juga paip supaya pengunjung boleh menukar air yang telah digunakan oleh orang lain. Setidak-tidaknya terjamin jugak lah kebersihannya. Tak ada lah bercampur macam-macam jenis orang yang menggunakannya.

Hu hu hu... gambar nie aku suka... antara yang aku setting untuk dapatkan gambar kami semua. Boleh je minta tolong orang... tapi malas lah. Bawah tu terdapat anak sungai... airnya jernih sangat. Jambatan nie baru kot... sebelum nie guna jambatan gantung.

Panas boleh tahan jugak airnya... mula-mula rasa dengan tangan... agak-agak confident baru baru boleh letak kaki...

Selain kolam air panas... terdapat jugak jambatan kanopi, tapi kami tak pergi pun... taman kupu-kupu dikenakan bayaran yang lain pulak... kawan aku 3 orang tu pe tengok... aku layan sembang dengan kawan time tu.

Air terjun pun ada... so banyak jugak aktiviti boleh dilakukan di sini. Luar kawasan nie terdapat gerai menjual barangan kraf tangan. Jika malas membeli di sini... dalam perjalan balik... boleh lah singgah shopping di Pekan Nabalu.

0 ulasan: