Sunday, October 30, 2011

ELAKKAN KONTROVERSI, TINGKATKAN PRESTASI

Adakah menjadi satu kesalahan... jika berpakaian sedondon?????

Mesti kekawan tertanya-tanya kenapa aku buat entry nie??? ... sebenarnya aku nak orang yang suka buat kontroversi tu tahu... jangan suka memperbesarkan perkara yang sebenarnya tiada apa pun...
bagi aku just pakai baju warna sama...
bergambar bersama...
tak salah...
yang salahnya orang yang create cerita...
dan paling sedih menyebar cerita... dengan gigihnya.
Apa jenis manusia macam nie... aku pun tak faham...

Dalam dunia nie ada banyak jenis manusia... kadang kala kita pun tak dapat nak kenal pasti kategorinya...
Tak suka tengok orang lain gembira pun ada...
Tak senang duduk bila tengok orang lain tak tension pun ada...
Tak boleh tengok orang lebih daripadanya pun ada...

Rasanya kan... pergi lah ke mana pun kita akan jumpa spesis macam nie... dan aku rasa, kekawan di luar sana pun pernah jumpa spesis luar biasa macam nie.

Kalau ko memang jujur dan ikhlas datang tegur empunya diri secara baik. Sebenarnya kami nie sangat keterbukaan dalam menerima teguran... tapi akan menjadi lebih marah jika bercakap di belakang... dan menyampaikan kepada orang lain... apa tujuan tu???

Senang cerita aku rasa orang yang bersikap macam nie...
kurang ajar pun ya...
mental tak sihat pun ya...
dan yang paling sesuai dan seangkatan dengannya...
suka membuat fitnah.

Melainkan lah... jika perbuatan berkenaan melanggari lunas-lunas agama...
Duduk berdua-duaan di tempat yang sunyi ke...
Makan bersuap-suap ke....
Jalan berpegangan tangan ke...
Duduk serumah ke...

Rasanya kalau sampai tahap di atas tu... bukan dalam perhatian pihak sekolah lagi dah... perlu tindakan segera...

Kalau ko rasa nak buat aku and the gengs nie tension ke???... tertekan ke???? ko silap orang lah... aku takut je nanti ko pulak yang tertekan... dengan persekitaran yang semakin hari... semakin kelihatan akan kebenarannya...

Sekali kita buat cerita, orang akan percaya...
Dua kali kita buat cerita yang tak betul, orang mula berfikir...
Tiga kali kita buat cerita, orang akan dengar masuk telinga kanan keluar telinga kiri...
Empat kali kita buat cerita... rasanya orang dah tak percaya..

Kesimpulannya, elakkan lah daripada membuat kontroversi... di kalangan rakan sekerja... sebaliknya tingkatkan lah prestasi... untung-untung tahun nie dapat Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC) baru lah berbaloi nak pindah ke sekolah lain pun... he he he he.

0 ulasan: