Monday, October 17, 2011

KAWAN MENGHULURKAN BANTUAN

Alhamdulillah hari nie... kereta aku masuk bengkel... jika tiada halangan... akan siap dalam masa 3 hari... itu mengikut kata kawan aku ( Apis )... aku harap dia dapat buat yang terbaik untuk kereta kesayangan tu... lega rasanya, dia dah mula buka bengkel di Kampung Melayu... sepanjang dia tak ada, awal bulan puasa ari tu... nasib baik lah kereta aku tak meragam.

Tadi sempat lagi call ayah aku kat kampung... nak beritahu kereta aku masuk bengkel... asalnya aku nak pinjam kereta abang ipar aku... bila fikir susahnya nak pe Cheras tu... nak ambil kereta... member baik nie offer kereta kancilnya... terima kasih my friend. Mahu 2-3 hari jugak aku akan guna keta kancil nie.

Biasalah ayah aku... pantang cakap kereta rosak... mula lah suruh aku tukar kereta baru...
"Ayah keto kito masuk bengkel nak tukar..... adalah dalam RM...."
Biasalah kena bagi laporan.

"Tukar keto baru je lah... aku dengar cikgu naik gaji banyak"
Tak sangka pulak ayah aku mengikuti berita belanjawan ari tu.... hu hu hu, memang lah naik banyak... tapi belum mampu lagi nak bayar bulanan kereta idaman kalbu. Aku rela naik WKD yang sekian lama berjasa kepadaku tu... sehingga lah aku mampu bayar bulanan kereta idaman...

Biar lambat asal selamat...
Bayar bulanan bukan sebulan...

0 ulasan: