Friday, December 25, 2009

SEMALAM MASIH DIINGATI.... ESOK TETAP KU NANTI

Bergambar di Danga Bay JB

Dua hari yang lepas aku ke umah kwn aku nie.... lama tak jumpa setelah bercuti panjang... masing2 balik kg... aku je mcm tak ada kg.... tak balik... balik...... klu balik pun kejap je, tak sempat panas bontot dah nak balik KL....

Sambil sembang2, tengok album lama ..... terjumpa pulak gambar lama nie dalam koleksinya.... apa lagi aku snap pakai kamera... kebetulan gambar nie mmg tak ada dalam simpanan aku.... saja nak imbau ceta lama...
Kenangan indah seronok utk dikenang....

Sepanjang 3 thn dia jadi house mate aku... ini lah kali pertama dan terakhir dia bercuti bersama dengan aku.... masa nie cuti sek. bulan Mac 2005

Percutian nie diberi nama percutian save buget....
Perjalanan ke JB menggunakan laluan dalam....
Jimat duit tol....
Singgah merata tempat...
Jimat perbelanjaan penginapan....

Dari KL aku ke Nyalas Melaka rumah kawan aku Along... besoknya tu kami ambil masa sehari ronda-ronda sekitar Melaka... masa nie aku ada misi tersendiri... dalam pada dok bercuti sempat lagi cari ustaz ... aku pun dah lupa nama tempat tu.... nak berubat. Sakit2 pun sempat lagi bercuti.. kalau dah kaki jalan... tak senang duduk klu tak dapat berjalan...

Tanya orang sana sini akhirnya jumpa jugak umah ustaz tu.... sesat barat aku kat negeri Melaka tu... kata je kecil... entah mana2 aku ge... pukul 12 malam baru sampai umah... punya lah risau member aku tu... Aku dah biasa... datang ikut jalan lain balik ikut jalan lain.....

Besoknya kami gerak ke JB... lalu Tangkak...Yong Peng.... baru naik H/way kuar tol Skudai... Masa tu gerak dengan kancil TAC bapak aku.... Aku hantar kawan aku ke Kota Tinggi sebab dia beriya sangat nak jumpa mak angkatnya.... Adik angkat dia dah tunggu kat Kota Tinggi...

Lepas tu aku gerak ke Skudai... dah janji dengan member aku yg study kat UTM nak tido kat bilik dia malam tu.... sebelum tu aku dah hantar mesej, maklumkan yg aku akan sampai dalam pukul 6. Belum pukul 6 aku dah pacak kat depan asrama dia.... aku hantar sms tak balas.... call tak dapat.... dari pukul 6 dah nak pukul 7 mlm.... jenis aku mana boleh tunggu org lama2 mula lah panas satu badan....

Aku call hotel Seri Malaysia Larkin ada kosong.... apa lagi aku drive ke sana.... selalunya klu ke JB... nie lah hotel yg selalu aku menginap, kecuali penuh.... sampai kat bilik, aku mandi and than rehat.... memang kepenatan sangat.... maklumlah drive sorang.... klu bercuti dengan adik aku, kami gilir2. Aku dah tak kisah kawan aku ke.. phone ke... yg aku tahu nak lena....besoknya aku sedar tengok phone beratus miss call.... ami dan Dilla call.... rupanya sayang jugak depa nie kat aku...

Barulah aku tahu Dilla ada kelas pukul 6 sampai pukul 7 lepas tu tak perasan dia tukar sim card.... member mengelabah bagi tahu ami kot2 lah aku ke situ.... tu lah kali pertama, aku terima paling banyak miss call. Minta maaf le Dilla dan AMi kerana menyusahkan ko.... ko lah kawan aku.... sanggup layan kerenah org panas baran nie....


Dua hari jugak lah kami berada di JB.... sempat le aku ge jumpa kawan aku tu.... AMi dan DiLLa, masa tu AMi baik lagi dengan aku.... mulai 2008 kami dah putus kawan.... tak tahu lah ada peluang lagi ke tak ???? semuanya keadaan yang akan menentukan.....

Bila tengok gambar house mate aku nie.... teringat masa kami gaduh.... aku lempang dia.... menangis dia kat situ.... klu anak murid aku lempang tu biasa.... lempang kwn nie luar biasa.... gara2 aku cakap dia ckp.... aku lempang sebijik, suruh dia dengar apa yang aku ckp dulu.... lepas tu nak cakap... cakap lah...

Gara2 kes tu....aku selalu kena perli kat sek...
"farid akak ceta nie ko jangan bocorkan pulak....klu ko bocor akak lempang ko..mcm mana ko lempang sue..."

Walau pun dia pernah kena lempang dgn aku.... tapi kami tetap baik.... tahun depan aku jadi s/u dia .... dia yg pilih aku.... bermakna dia tak takut kena lempang he he he...

Bertindak dgn bersebab...
Tidak ada sebab mengapa perlu marah....
Bertindak melulu...
Umpama org yang tiada ilmu.....

0 ulasan: