Monday, December 7, 2009

KAMBING...KAMBING

Copy from tenet

Mesti pembaca blog aku tertanya2

Kenapa penulis nie ceta pasal binatang je
Dah tak ada ceta ke????

Kambing terkenal takutkan hujan
Kambing binatang ternakkan yg manja
Susah nak jaga

Ada org tak boleh makan daging kambing
Nanti Pening.... naik darah tinggi...
Ada orang pulak, makan kambing...
Mula lah gatal.... bagi yg berpenyakit..

Tapi aku... apa pun terjadi...
Kalau ada peluang, aku akan pilih daging kambing...
Daging paling aku suka...

Selalu aku dok berangan2.....
Nak ada ladang ternak kambing sendiri...
Nanti senang nak makan daging kambing....

Ari2 masak kambing pun tak pe....


10 ulasan:

~Insan Biasa~ said...

caiyok bebeh..caiyok...
teruskan niat
mudah2an jadi kenyataan
senang gak ade member jadi penternak jaya...mudah sikit nak buat korban...
agak2 leh bagi diskaun tak? hehehe

YASSIN said...

Kawan kurang makan daging kambing x tahan bau hamis..hehehe...

su said...

sebut pasal kambing leh ler akak berguru ngan mazri..dia pun bela kambing..dah 23 ekor setahun..akak tanye dia

su said...

sebut pasal kambing leh ler akak berguru ngan mazri..dia pun bela kambing..dah 23 ekor setahun..akak tanye dia

sI tEDI said...

selaluny daging kambing ni.. kalau org x pandai basuh daging dia.. dah masak bau dia kuat!!

ONE ZABA said...

tak pa...aku pulak jadi penanam rumput. senang la nanti kambing ko nak makan.

UstazCahaya said...

Saya pun suka makan kambing. Nak lagi berger kambing,

Sedaap.. "Soal rasa, lidah tak boleh bohong" :-)

eeeda said...

Insan Biasa: Doa kwn2 nie berkat. untuk kekawan mesti ada punya..

Yassin : Sebenarnya bergantung kpd org yg memasak gak...

Su : Hang biar betul su...mcm2 dia buat kan....bukan senang nak pakai Honda.

Si Tedi : Kalau mak saya masak... apa pun aku sedap je... benda yg bau hamis.. pun tak bau...

Ustaz : Betul kan ustaz... jarang nak jumpa daging burger kambing kan...

Mazru Majid said...

kala dapat bela kambing boer mmg best..

eeeda said...

Cita2 tu ada...
takut tak berkemampuan je....