Tuesday, December 29, 2009

MESYUARAT HUJUNG TAHUN UNTUK AWAL TAHUN

Semalam lagi aku nak ambil gambar.... tapi malu sebab ada guru baru.... tapi ari nie dah tak boleh tahan.... tangan aku nie mcm gatal je nak snap... so apa lagi, aku bangun snap sana... snap sini.... ikutkan tadi klu bawak usb memang aku update je kat situ.... hari nie memang best betul mesy.... gb memang tak marah... cool je. Baru seronok org nak dengar.... klu mengugut, membebel, mengungkit... orang pun boring nak dengar.... tu yg masing2 buat bodoh je....

Ari nie diteruskan dengan mesy. unit kurikulum, dan unit HEM...ting tong2 pun pukul 12.00 lebih gak lah baru habis..... aku tengok kekawan happy je tahun nie.... harap2 kegembiraan nie berpanjangan hingga ke akhir tahun....Hari nie sek. hanya menyediakan sarapan pagi.... Kalau nak bandingkan dengan semalam mewah sikit.... sarapan pagi dan makan tengah hari....

Ini merupakan tahun kedua gb bagi peluang kpd stafnya untuk melihat markah prestasi... tahun lepas adalah beberapa org guru yg berani ge tengok..... Oleh kerana, aku rasa tahun nie merupakan tahun ke-10 aku berkhidmat.... rasanya dah cukup berani nak jumpa pentadbir... untuk tengok markah prestasi..... berdebar memang berdebar.... maklumlah pernah setahun tu... gb memang hangin betul dengan aku.... dia bagi markah bawah 90%..... kali pertama aku dapat markah teruk tu....sedih beb..... tapi sendiri buat perangai...sendiri mau ingat....

Tadi bila aku tengok markah aku.... kira tinggi gak le... 92.xx% meningkat sikit daripada tahun lepas....sejajar le dengan peningkatkan upsr.... walaupun hanya 0.17% he he he....nak bagi tahu jugak tu.... nak bagi tahu yg gb aku nie tak lah teruk sangat... aku bagi tahu nie pun bukan nak bangga dengan markah yg aku dapat.... kat sek aku nie ramai yg dapat markah tinggi drpd aku.... aku nie dah rengkin bawah je.....Bila fikir2 ..renung2 balik, gb aku tak lah kejam dan tak lah kedekut bab bagi markah prestasi.... sesuai dengan tugasan yang guru laksanakan sepanjang tempoh tahun berkenaan.... aku memang puas hati.... terima kasih cikgu....

Semalam aku jumpa member... lebih senior daripada aku... dah mengajar berbelas tahun... dapat 85% je markah prestasi dia.... sebenarnya baru aku sedar bertapa pentingnya markah prestasi bila nak dinaikan pangkat.... nak sambung belajar dan sebagainya..... bersyukur lah kalau dapat gb yg tak kedekut bab beri markah.... tapi kita jangan pulak nak berkira dari segi masa, dan tenaga... nak prestasi baik... kena lah beri komitmen yang terbaik.....

Belajar mensyukuri apa yang kita ada lebih baik....
daripada
Mengeluh tidak henti2 kerana ketidakpuasan hati...
Sikap manusia memang tidak pernah puas....
dengan apa yg mereka ada..
.

0 ulasan: