Saturday, December 12, 2009

KESEMPATAN YG ADA PADA HARI KE 2

Aku bangun mcm biasa... bersiap2 untuk sarapan, bukan apa klu lambatkan byk makanan dah habis....Lepas makan aku terpaksa menghilangkan diri di dalam selimut kerana mengantuk.... sebab mlm tu layan fb hingga ke pagi.... parah jugak kan kalau dah gile fb nie.... banyak keja tergendala....

Pukul 12 berkali2 kawan aku call... tanya dah kat mana?... kat mana?... sebab janjinya tengah hari nak makan kat umah dia... pukul 1.00 baru le kami gerak... biasalah aku, main redah je.... buat mcm faham. Dia nak dtg jemput aku tak bagi.... tak pe...tak pe.. kami datang sendiri... Akhirnya jumpa gak... tapi lambat le sikit....

Sampai kat umah k. seha dia dah siap masak.... tunggu nak makan je.... apa lagi kami yg memang dah lapar... mcm tak percaya aku tambah 2 kali... memang sedap lah akak masak...Lepas makan, sembang2.. maklum lah dah lama tak jumpa... mcm2 story le.... yang manis, yang pahit.... pendek kata semua ada lah....


Lepas tu kami bergerak pulak ke Pokok Sena umah K.Yati.... kak yati dah mcm kakak aku kat sekolah dulu... hari2 aku dok teringat kat dia.... bukan apa akak nie tak berapa sihat sangat.... sakit tulang belakang... tu aku mcm mana pun memang nak pe umah dia klu datang kedah.... tercapai gak impian ku....

Dia pun memang seronok kami datang..... dah 2 tahun dia pindah balik kedah.... Tu dok marah kat kami tido kat Hotel... dia kata umah dia ada.... bukan ada org pun.... Aku bukan apa kalau boleh malas menyusahkan kekawan...

Balik dari umah K.Yati sempat lagi aku ge bendang abg ajis.... kebetulan masa tu dia memang ada kat bendang.... tu ambil peluang bergambar.... memang cantik sawah padi menghijau.... sejuk mata memandang... belakang aku tu dah H/way....

Malam tu janji dengan Syah nie nak datang jemput aku kat Hotel... Terima kasih syah belanja makan dan bawak kami ronda2 di sekitar Alor Setar.... minah nie boleh tahan gak.... kalau bercakap... maklum le dulu masa belajar, aku bukan kenal sangat pun...

Lepas syah hantar aku dalam pukul 11.00... kami tak terus naik bilik... ada pulak kawan nak belanja minum... kuar lagi... naik kembung perut aku nie... minum...minum... sudahnya pukul 1.00 am sampai bilik.... layan fb and blog pukul 4.00 am gak le aku tido... nie pun sebab wifi hotel tutup.... sengal betul... main buka tutup lah pulak.... nasib baik aku bawak broke sendiri....

Penat memang penat...
Tapi keseronokkan mengatasi semuanya....


6 ulasan:

ONE ZABA said...

cuti sakan ko yerk....

eeeda said...

Bila lagi....nie time ada peluang.

w@nliz said...

waa..suda dpt jmpa itu Syah yerk..besh2..jalan sakan ko noo...tp awat x sggh Taiping time balik? Huhu..sedey2...

relevan said...

Orang kampung kirim salam ..tanya bila lagi nak balik kampung ni..hehe!

.: mama cute :. said...

ejeje..lengkali titon rumah aku suda..pree of caj dei.. jgn membazir.. mcm pak aku slalu pesan..cari kawan2 bla nak berjalan jauh.. selain jimat, hubungan pon menjadi erat..ingat tuuu.. next time latang..titon aje rumah aku..

eeeda said...

Wanliz: Ingat nak singgah.. tapi dari Bertam dah lewat... ari nie den exam...

Relevan : Tahun baru nanti balik...kita ngeteh no..

Mama cute : Seronok tu...mana pe ada kawan...