Wednesday, December 9, 2009

MALAS BUKAN SEBARANG MALAS

Kerusi malas umah Anis

Sebut pasal malas....
Semua orang takut, penyakit yg hampir dengan barah...
Kalau tak ubati akan jadi parah...
Labih parah lagi kalau melibatkan org lain....

Malas kali nie kita akan jumpa....

Tepi pantai, untuk bersantai waktu petang
Tengok matahari terbenam di waktu senja..

Tepi kolam renang....
Berjemur ala mat saleh.....

Kat hospital, rasanya ada gak....
Tempat rehat, org yg jaga org sakit..

Ada gak, org guna waktu mandikan jenazah....
Takut nak guna lepas tu....

Kalau kat umah aku kat kg....
Tempat ayah aku lepak... tengah hari, petang....

Tapi aku.... kerusi malas nie...
Tempat aku rehat2...
Kat sini gak lah aku tidur...
Jika bertandang ke umah kawan aku....

Jangan pelik aku dah selalu tido kat
KERUSI MALAS
Bagi aku tempat tido tu...
Dah mcm hotel 3 bintang tu....
Sebab boleh lena sampai pagi...

He he he he... dah memang kaki tido...


6 ulasan:

Mazru Majid said...

mmg syok landing atas kerusi malas...malas nak bangun dibuatnye. hehehe..kerusi malas macam dah sinonim dgn masyarakat di Malaysia.

eeeda said...

Betul2.... saya setuju. Malas nak bangun.. Klu kat kg, letak kat berada kena air-cond ori lagi malas nak bangun..

ONE ZABA said...

bari habis meting di KL. ada di jerantut ni.ambik famili. esok pagi nak balik ke cameron semula.

eeeda said...

OOO....ada meeting di KL...
Ada masa tu boleh jumpa...

relevan said...

Dekat rumoh kawan ada 2 kerusi malas yang dah patoh..tak tahan bila kawan duduk..besi dia lemik..

eeeda said...

Loh gitu pulok.... tandanya kena turunkan berat badan...tu