Monday, December 28, 2009

PERSIAPAN PERSEKOLAHAN SESI 2010

Seperti yang telah diketahui oleh seluruh warga sksb.... ari nie telah diadakan mesy. guru kali 1 bagi sesi 2010.... wah ... seronok betul dapat jumpa kekawan yg dah lebih sebulan tak jumpa....

Aku mcm biasa lah antara org yg terawal sampai.... 6.20 am dah kuar umah.. maklum lah dari Cheras ke Sg. Buloh tu boleh tahan gak jauhnya.... pukul 7.15 am aku dah sampai sek.... apa lagi park kete kat sek... menyeberang jalan, ge pekena teh tarik dgn roti canai kat kedai depan.....

Tak lama tu, cikgu Rozam, En. Zul juru teknik dan K. Ana sampai... join sekali.... selalunya aku bernasib baik, ada je geng yg nak pekena teh tarik nie... bila time nak bayar... niat dihati nak belanja...dah siap kuar duit tu.... member nie pulak nak belanja.... disuruhnya simpan je duit aku... lain kali katanya aku belanja.... murah rezeki bangun awal ari nie kot....

Start je mesy... aku dah berdebar2... biasalah org klu buat salah memang tak senang duduk....tapi mampu lagi control.... setiap tahun niat nak berubah... tapi mcm tu gak... tahun nie azam sama gak ... nak berubah..... Hari nie nasib baik, gb dah ckp kat PK2 dia tak nak marah... so memang ari tu dia tak marah kat sesiapa pun... hu hu hu hu selamat aku... untuk ari nie... esok belum tahu lagi nie....

Bila tengok senarai tugas tahun depan takut gak.... bukan apa takut tak terbuat je.... "bila org dah bagi tanggungjawab, bermakna org yakin dengan kebolehan kita".... bukan aku cakap, tapi kawan aku pernah cakap kat aku 3 tahun yang lepas..... Bidang tugas aku tahun nie antaranya:

Ketua Panitia Bahasa Melayu - Bukan senang tu nak bercakap di depan orang yg lebih berpengalaman, memberi arahan kepada mereka yg senior.... hu hu hu... tahun kedua nie... harap ada peningkatan.... malu den klu jatuh prestasi BM.

Setiausaha Pusat Sumber Sekolah-keja ala2 kerani gitu... lepas nie menaip laporan tu, laporan nie... Port aku kat pss pulak kot tahun nie.... sebab ada PC baru tu.....

Ketua Laman WEB- he he he mampu ke??? setakat update blog sendiri yg bla..bla... bla... aku teror lah.... tu member dok risau takut tak ter...update web sek.... tapi dok update blog sendiri....

Penyelaras SPBT Thn 4 - kena menguruskan buku teks.... jawatan nie tetap dan berpencen kot...

Mengajar BM Thn 6 kelas yang paling hujung.... Aku tak heran sangat.... dah selalu ajar kelas hujung.... cikgu garang mmg sesuai kelas hujung..... kelas hujung je nampak aku... kelas hujung je nampak aku.....

Buat pertama kali dalam sejarah sepanjang tempoh 10 thn aku mengajar.... dapat jadi guru kelas Tahun 5 yg merupakan kelas pertama dan mengajar Maths kelas tu.... mungkin satu cabaran gak.... sebab tak pernah ajar murid2 yg dikategorikan sebagai murid yang pandai.... Tahun 5 Melor aku ajar Maths... so kira 2 kelas aku ajar maths .... dan ini merupakan tahun pertama aku ajar Kemahiran Hidup.....

Aku berterima kasih kepada mereka yang bersusah payah menyusun jadual, dan kepada mereka yg telah memberi kepercayaan kepada aku untuk mengajar subjek berkenaan bagi kelas yg telah ditentukan..... Kalau boleh memang aku tak nak ajar subjek lain.... tapi nak buat mcm mana nak cukupkan waktu... so terpaksalah ambil satu kelas KH.... ok lah boleh belajar dengan K. Ana... (KP KH )

Melakukan sesuatu dengan ikhlas...
Tanpa mengharapkan untuk dibalas....

2 ulasan:

Kamsiah said...

salam..
semua sibuk sekarang,kan..mak bapa,murid2...cikgu cikgi...shopping kompleks...buat persiapan kembali kesekolah

eeeda said...

Cikgu cikgi, sibuk lah nak buat persiapan itu dan ini... kira dah mula lah keja,,, minggu nie...