Friday, November 13, 2009

HARI PERTAMA DI RAJA MELEWAR

Hari ini dalam sejarah..... tanggal 26 Ogos 1996 merupakan hari pertama aku melapor diri di Maktab Perguruan Raja Melewar.... yang terletak di Jln Sikamat, Seremban. Wah.. rasa seronoknya bila dapat menjejak kaki ke pusat perkembangan ilmu.... mana tak nya lepas tamat pengajian peluang pekerjaan sudah terjamin ... Tak perlu lagi pening2 kepala cari kerja.... tapi time aku kuar, kena gak aku tanam anggur 6 bulan kat kg..... sempat lah jadi penoreh getah...

Pada hari pendaftaran.... orang pertama ya aku jumpa di dewan pendaftaran ialah saudari Fadzillah Hanom Mohd Nor.... Masa tu aku sama2 menunggu giliran untuk melapor diri..... aku mula tegur dia, sebab nak pinjam gam..... nak tampal gambar pada borang yg perlu diisi.... bermula dari situ lah kami terus jadi kawan... paling kelakar sepanjang minggu orentasi memang aku tak kenal orang lain melainkan Dilla.... Apa2 pun janji jumpa di cafe.... sebab kami berlainan blok....

Sampai ke hari nie aku masih lagi berhubung dengan Dilla.... jangan terasa pulak yg lain.... semua kalian kawan aku... dan sentiasa di hati.... walaupun jauh di mata....

Kami masih berhubung... sehinggakan masa Dila sambung belajar di Kustem Terengganu pun aku pernah ge .... Lepas tu dia sambung master di UTM Skudai....pun aku pernah datang tempat dia belajar.... sebenarnya itu salah satu cara untuk memberi dorongan kpd diri sendiri.... Dilla selalu bagi semangat.... tak kurang jugak ayah dia pun rajin bagi semangat supaya aku sambung belajar....
"Pak cik, al-hamdulilah ida dah nak habis belajar"

Teman sejati, teman yg sentiasa diingati....
Walaupun jauh di mata, tapi sentiasa lekat di hati....

7 ulasan:

su said...

bukan ker akak ni peramah..kelakar jugak akak ni..habis tu mane roomate akak??

sI tEDI said...

1996? lama dah tu!

ONE ZABA said...

1996..dah ngajo sekolah yang ke 4

eeeda said...

Su: akak peramah dan giler2 dgn org yg dah kenal... nak mula tu susah gak... roomate ada... tapi>>>>>>

Si Tedi : Lama... tapi rasa mcm baru je berlalu...

One zaba : Ya ke??? kita baru sekolah ke 2...nie...

ajmal2005 said...
This comment has been removed by the author.
ajmal2005 said...

ex mprm la ye. terjumpa plak blog ni masa cari maklumat tentang mprm. Saya pun kursus di mprm 1988-1990. Seronok masa tu. Masih guna tempat lama yang berada di sebelah iprm tu. Skrg dah jd skolah men ke syed mohd redza.
Tak ada asrama masa tu. duduk merata aje. sewa rumah dgn elaun rm345 tu la.
Dah cantik mprm skrg,besar n indah.

eeeda said...

Tahun 1990 saya baru darjah 6 .....
Baru lagi guna bagunan maktab tu....