Thursday, November 5, 2009

SETIAP INSAN AKAN MERASA

Setiap insan akan merasa saat perpisahan terakhir..... dunia yang fana akan ditinggalkan.... lagu nyanyian kumpulan nasyid nie.... sedap jadi halwa telinga... tapi kadang2 lagu ini, apabila dihayati sayu rasanya....

Pada minggu lepas, kawan aku kehilangan insan tersayang.... Giliran kita pun akan tiba... cuma tak tahu je.... sama ada besok, lusa, bulan depan.... tahun depan .... bila pun kita tak tahu.... Semua yang hidup akan merasai saat2 kehilangan orang yang tersayang.

Pada hari Jumaat lepas, lebih kurang pukul 1.15 pm... masa tu aku sedang melayari blog2 keng kawan... aku dapat panggilan telefon daripada kawan aku....
"Hello Ani" biasalah aku klu angkat phone... tak sempat dia hello... aku dah hello..... kira sapo cepat je....
"Da.. bapak aku dah tak ada" dengan nada yg cukup sayu....
"Bila Ani ?"
"Pukul 11 lebih tadi"
Aku dah tak terkata apa2... melainkan hanya mampu memberitahu supaya Ani sabar dan tabah menghadapinya....

Terima kasih kepada kak ros kerana bagi pinjam Gen2..... time tu lah keta aku meragam..... sempat lah ke rumah ani..... satu jam aku dah sampai ke klang.....

Dalam minggu nie, aku dapat berita drpd mak aku di kampung..... jiran aku kehilangan menantunya kerana terlibat dalam kemalangan....

Kepada mereka yang kehilangan org yang tersayang semoga tabah.... dan marilah kita sama2 doakan semoga mereka di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman...

5 ulasan:

myQza said...

Al-Fatihah buat yg tiada

Relevan said...

Kematian adalah satu permulaan perjalanan untuk menuju kepada sebuah kehidupan yang kekal abadi..

eeeda said...

Relevan:Persiapan utk menuju kpd kehidupan yg abadi tu....kalau buat mahasabah diri... rasa kerdil sgt diri nie...

~Insan Biasa~ said...

i am still tak tau nak fikir apa...
aku dah xde sape2...isk

eeeda said...

Insan Biasa:
Sekurang2nya kau masih ada kawan.... walaupun bukan setiap masa dapat bersama mu.... tapi dia tetap ingat padamu...