Sunday, November 22, 2009

LAST DAY ........

Hari terakhir sempat lagi bergambar di perhimpunan..... ari tu bukan perhimpunan formal pun.... tu sempat lagi aku bergambar dengan keng kawan..... bukan selalukan dpt bergambar mcm nie..... selalu klu akt sekolah mmg tak ada gmbr aku.... ari tu semua muka ceria je... sebab nak cuti.... Bergambar dgn nana. (nana bab bergambar tak pernah tolak.... tapi bab makan jgn ajak, mmg tak mau dia)

Bergambar dengan su.... su nie beriya2 nak aku jadi s/u dia tahun depan.... tak tahu lah bos layan ke tak permintaan dia....seronok gak jadi s/u dia.... komputer baru, klu ada tenet lagi bagus..... balik lambat pun aku tak kisah.... aku ingat boleh pilih nak jadi nie.... boleh tolak tak nak jadi tu.... tapi rasanya mcm saya yang menurut perintah je lah.... permintaan ku tak dilayan... he he he he....

Semalam aku dapat call....
"hello farid, akak nie.... tolong pilih s/u.... siapa yg ko nak?"
"s/u untuk apa akak?"
"s/u apa lagi ...."
"Akak..... kan kata ikut senioriti, knp pilih saya lagi.... org bukan nak dgr pun cakap saya.... saya baru cadang nak ajar mate 3 kelas.... bm 1 kelas..."
"Itu akak tak tahu..... cepat sikit, akak buat keja akak je"
(minah nie org ckp pun dah tak nak dengar.... sibuk nak susun AJK utk tahun depan)

Boleh mintak2 tu.... gara2 tak nak ajar subjek rojak.... harap2 dapat dipertimbangkan permintaan ku.... Tapi kalau jd ketua, alamaknya banyaklah keja aku..... dah jadi 32 waktu.... sedangkan org lain blh dapat 28 waktu.... sebenarnya aku tak kisah 32 waktu tu.... janji bukan ketua.

Hari Jumaat petang, ada jamuan di PKG Kuang.... gb beriya-iya suruh aku atau Aishah ge jamuan tu... tapi kami berdua tak dapat pegi gara2 nak siapkan montaj dan slaid untuk hari anugerah esoknya.... Tak sanga, rupaya kami dapat hadiah untuk pertandingan Kategori Inovasi dalam Teknologi Pendidikan drpd PKG.... Wakil En. Zul je ge...

Petang tu kami siapkan montaj sampai pukul 7.00 petang.... Aishah sambung lagi kat umah sampai 2.00 pagi.... tapi bila aku dpt berita kata slaid tak sama dgn juruacara sebut .... kecewa gak, acara berjalan tak mengikut buku program.... semua dah kelam kabut.... kami dah buat ikut buku program.... last minute ubah.....

Kami tak kisah lagi, walaupun nama kami tak ada pun dalam buku program.... tapi bila program tak ikut seperti yg dirancang.... rasa sia2 je buat slaid.... benda tu ambil masa nak buat...

Ari Ahad aku dpt panggilan drpd penyelaras Hari Anugerah.... memohon maaf atas segala perubahan yg berlaku sepanjang hari anugerah berkenaan.... Bagi aku apa yg penting kita buat ikut pencangan asal.... sebab kalu ubah last minute, ianya akan melibatkan byk pihak.... akhirnya nampaklah kepincangan perjalanan majlis hari berkenaan...

Belajar daripada kesilapan....
Pertingkatkan pengurusan....

0 ulasan: