Saturday, November 14, 2009

N3 KHAS TETAMU DI RUANG CHATBOX

Nak ke org sama kan kita dgn binatang kerana tidak tahu menggunakan akal fikiran..........

Malam nie aku terpanggil untuk tulis khas buat tetamu di ruang chatbox yang menamakan dirinya 'Mail' setahu aku.. seingat aku... aku tak ada kawan pun yg bernama 'Mail' sama ada kwn maya ke... kawan apa2 je lah.... Yang aku tahu, suami adik aku je nama tu.... tak kan lah laki adik aku pulak nak kutuk aku.... he he buruk benar perangainya..... harap2 bukan dia lah.... Aku rasa org tu bukan lah mahir sgt dgn IT nie... kalau ya pun dia nak kutuk.... selalu org akan guna nama tetamu ke?

Kalau kwn aku.... setakat nie, tak pernah lah kutuk mcm tu... walaupun hakikatnya mereka tahu aku berperangai gitu.... memang dari dulu lagi aku mcm tu..... so mereka semua yg pernah bergelar kawan aku tak pernah pun kutuk ...cakap2 belakang pun aku tak pernah dengar..... aku sedih gak lah bila org kutuk aku.... aku ingat nak buang je chatbox tu supaya tak di salah gunakan oleh insan yg tidak bertanggungjawab.... Cuma aku anggap org yang kutuk tu sebenarnya terlalu cetak ilmu.... dan tidak berpandangan positif.... melepaskan ketidakpuasan hatinya.....

Kebetulan masa dia tulis tu aku tengah online.... so aku baca ....terkejut jugak.... Nasib baik aku tak ada darah tinggi.....kalau tak mahu pengsan aku sorang2 kat umah nie..... Aku dah check kat feedjit live, dia guna blogsearch google menggunakan key word kg damak..... tempat Kuala Lumpur.... pada pukul 22:48:28.... aku dah copy printscrin.....Orang tak akan kutuk atau usik kita kalau tak ada sebab.... betul tak keng kawan???..... tapi kalau aku tak baca pun... kwn2 aku terbaca.... cepat je sampai kat aku..... dunia hari ini semua dihujung jari...... Silap aku tak copy nama dia sebelum padamkan....

Tak kisah lah org nak ckp apa pun..... aku bangga menjadi diri aku hari nie.... buat apa nak menipukan memang dah diri kita mcm tu.... Sekurang2nya aku masih ramai kawan yang ada dibelakang menyokong aku selama nie..... Mek ayah jangan sedihlah... kalau org nak kutuk anak mek nie.... Seorang yg kutuk tak menjejaskan pun.... ramai lagi kawan aku.....

Kalau sebelum nie masalah besar aku boleh sabar....
Tak kan lah kerana sedikit kutukan aku tak boleh sabar......

8 ulasan:

myQza said...

yup! lebihbaik kita jadi diri sendiri.. dari jadi oran lain tapi mengutuk orang!!

eeeda said...

Si tedi : Sy setuju tu... sebab tu sy tak nak tipu diri sendiri dan cuba berlakon...

su said...

org tu kate aper kak...
hehe..tegur takper..ini kutuk yang tak sedap tu..abaikan jer kak..tapi kalau su jadi akak pun sah takleh tido memikirkan ayat2bernas yang akak baca tu..hehe..ape2pun biarlah masa memudarkan semua itu..rileks jerk harungi hidup sedar-sedar dah nak masuk 2010

eeeda said...

su : ayat dia memang menyakitkan hati... memang tak boleh tido... akak call sifu... yg tengah camping sebab nak padam mesej tu... Nasib baik akak nie tak hilang pertimbangan.... kalau tegur caranya mesti berhemah.... ini kutuk....

Ticer Syah said...

apsal ko tak panggil aku..bleh aku tolong layankan..wakakka.. aku terer bab layan orang sengal ni.. tp aku kalo nak kutuk orang pon, aku letak link..tak main la sorok2 nih..tak bes..hehe

eeeda said...

Mama : Tak pe lain kali aku panggil ko lah klu mcm tu...

Relevan said...

Nanti aok tunjukkan kawan apa yang budok tu kutuk2 aok eeeda..

eeeda said...

Relevan : Nanti koi ceta apa yg dia kutuk tu...