Monday, August 16, 2010

AKU DAN FACEBOOK

Setiap hari boleh dikatakan aku akan membuka laman fb... sehari je tak buka... terasa rindu dan terasa ada sesuatu yang tak kena... begitu lah rutin aku seharian. Aku dan pesbook. Lain orang lain caranya dalam menghiburkan diri sendiri. Memang betul, ramai org akan leka dgn fb... yang tu tak boleh dinafikan..... itu pun aku tak main game.... berkebun2 tu aku tak layan... aku cuma baca mesej, layan chat dan membalas komen. Itu pun dah cukup byk.... masa dihabiskan kat situ.

Seronoknya, sejak aku ada fb nie....ramai kawan lama aku jumpa. Ada tu berbelas tahun tak jumpa. Walaupun jumpa di fb...tapi seronoknya hanya tuhan yang tahu.

Semalam aku dapat mesej drpd Pegawai Pelajaran Negeri Pahang... dia hantar no phone adiknya... aku dah loss contact dgn member nie 10 tahun. Ini pun gara2 aku add Apis, kebetulan pegawai nie cikgu Apis dulu...so ada dalam senarai friendnya. Tak sangka pulak aku hantar mesej, dia balas. Aku betul2 gembira.

Semalam aku terus call member tu... punya lah terperanjat dia...
"Wei...kat mana ko dpt no phone aku nie.." dgn nada org terkejut...
"Sekarang dunia di hujung jari he he he ..." sambil gelak. Lagi lah buat member nie pelik.

Malas nak bagi dia berteka-teki..aku cakap lah terus terang kat mana aku dapat phone nie. Member aku nie, org Sungai Buloh tapi keja kat Kuantan.... siap lagi beritahu nak serbu umah aku... klu dia balik kg.... he he he.

Ari nie, aku dah janji dengan Apis nak berbuka puasa sama-sama... Sebenarnya, kami tak jumpa dah 18 tahun....lama kan. Banyak ceta nak di storykan...ceta 18 tahun punya.... tapi masa malam nie agak terhad. Sebab lepas berbuka aku kena pe sekolah... Harap ada lagi pertemuan2 akan datang.

Kawan yang baik sentiasa di hati....
Kawan yang pernah menyakitkan hati....
Tak mahu lagi diingati....
Biarlah masa yang menentukan nanti...

0 ulasan: