Saturday, August 21, 2010

BERBUKA PUASA

Hari nie merupakan hari bekerja.... sekolah ganti untuk raya nanti. Ting tong...ting tong.... 2 minggu jugak cuti sekolah kali nie... he he he lama tu. Mula bercuti pada 4 September sehingga 19 September dan mula bersekolah semula pada 20 September 2010. Hari Selasa 21 September dah start UPSR. Aku tak ada anak pun berdebar2.... orang menilai seorang guru melalui pencapaian yang diperolehi oleh anak muridnya. Manakala orang menilai GB, berdasarkan keputusan keseluruhan UPSR sesebuah sekolah tersebut. Setiap masa sebenarnya kita dinilai.

Balik dari sekolah aku memang kepenatan.... solat zohor dan lena. Bangun daripada tido, mandi...solat dan bersiap2 untuk ke pasar ramadhan. Jenis aku malas nak berjalan. Kat mana aku park keta... kat situlah aku beli juadah... Hari nie menunya:
  • Nasi beriyani lauk kurma daging. (ikutkan, aku suka kambing...tak ada lah pulak)
  • Air epal
  • Kuih ari nie aku tak beli.... sebab nak pulun nasi bagi habis.
Jimat betul aku berbuka puasa... sebenarnya aku nie jenis bukan pemakan sangat. Itu pun tadi, nasi beriyani separuh je dapat makan.... ingatkan kat umah kawan nanti boleh ulang lagi sekali.

Kejap lagi nie, nak bergerak ke Klang. Mungkin tido di sana. Malam nie ingat nak siapkan projek pasang relling langsir.... kesian member nie... dah lama sangat tak pasang2.... raya dah la tak lama lagi. Harap malam nie dapat disiapkan. Sebab esok malam, ada tuisyen anak kawan kat umah. Aku kadang2 buat program... tut tut tut kena ubah.... kadang2 aku nie pelupa yang aku ada janji dengan orang nie...orang tu...

Manusia memang pelupa...
Sebab itu kita dingatkan supaya saling ingat mengingati....

2 ulasan:

Amieynna Amin said...

salam ramadhan..
saya kalau g pasar ramadhan kena wat checklist..
kalau x, memang penuh makanan ditgn..
abesnya tidak..
membazir je..

eeeda said...

Salam ramadhan...
Betul jugak kan... klu duduk ramai tak pe... ada yang boleh tolong habiskan..

Tu sebab akak, beli sekadar utk kenyang je.