Wednesday, August 4, 2010

MAKAN-MAKAN BERSAMA SEPUPU

Lama dah rasanya tak makan ramai2 dengan ahli keluarga... sejak kebelakangan ini sibuk je memanjang..... kata je duduk KL, tapi dah 3 bulan tak jumpa kakak aku nie.... nasib baik lah ada DIGI yang mendekatkan kami....

Kebetulan sepupu aku dari kampung datang, sebab ada temu janji di HKL ari Isnin....so ambil kesempatan makan ramai2. Ini je yang mampu aku belanja depa.... terima lah seadanya.

Menunya biasa2 je....ikan bawal masak 3 rasa, tomyam campur, sup ekor, kailan ikan masin, telur bungkus, ayam goreng kunyit, ikan siakap masak stim. Layan...janji kenyang.

Aku selalunya ari Ahad memang makan free....daripada makan tengah hari, sampai lah minum petang. Layanan cukup istimewa... orang begitu menghormati kita..dan sepatutnya kita beri yang terbaik kan...

Lepas makan balik Sg. Buloh. Bukan apa, esok senang aku boleh terus pe hantar. Kuar macam biasa gak....6.15 am. Kata je dekat....tapi jalan kat sini bukan senang nak bajet time....ada ari clear....ada hari jem teruk. So nak selamat kena kuar awal....biar lepak kat sana tak pe.

Selesai je urusan sepupu aku....aku hantar ke perhentian bas pekeliling...aku meneruskan misi seterusnya ke Klang. Nak buat keja sikit...tapi masa dan alat pulak tak cukup....Kalau tak ada aral ari Sabtu nie siap lah keja aku tu.....

Hidup memerlukan pengorbanan...
Pengorbanan yang ikhlas akan memberi kepuasan.....

0 ulasan: