Monday, August 23, 2010

SERBA TAK KENA

Semalam aku balik lewat..sebab dok edit gambar untuk perbaharu lesen keta yang bakal tamat tempoh hujung bulan nie... klu balik lewat tu... selalunya aku akan beli juadah berbuka kat depan sekolah je.... senang nanti tak payah nak singgah kat pasar ramadhan Saujana Utama...

Semalam juadah berbuka puasa aku:
  • Laksam kuah lemak
  • Nasi putih (kari kepala ikan tenggiri)
  • Air Soya
Balik, sampai je kat umah lebih kurang pukul 5.30 p.m.... nak buka je pintu pagar... aku tengok dah diikat dengan dawai... sah, nie mesti pagi tadi aku tak kunci... Nasib baik dapat jiran yang sangat prihatin. Selalunya dia akan ikat guna dawai klu aku terlupa nak kunci. Siap je park keta.... nak buka grill....aduh... grill pun rupanya tak kunci....ari semalam kenapa serba tak kena. Dah la...pagi tu tersalah masuk lorong. Nasib baik keta belakang aku bagi signal, dia beri laluan...aku angkat lah tangan tanda terima kasih... dalam kepala dok fikir.. mcm mana boleh tersalah lorong.... padahal ari2 dok lalu jalan tu.

Kalau bangun lewat je.... mulalah mengelabah semacam... tu semua gara2 takut jem. Buat keja semua dalam keadaan kelam kabut...lepas tu semua tak terbuat... selalu 6.15 a.m aku dah kuar, tapi semalam dah 6.30 a.m. Sekarang bulan puasa, semua orang kuar awal.... klu lewat sikit je. Dalam taman nie pun dah bersesak dengan kenderaan.

Kerja yang sempurna dilakukan dgn senang hati...
Kerja dengan penuh keiklasan akan diberkati....

0 ulasan: