Wednesday, August 4, 2010

KETA PUN NAK MENYEMAT GAK

Minggu lepas dok kena hangat dengan kekawan....depa dok suruh ambil pink.....Myvi pink.... aku fikir memang gaji nak naik...tapi naik tak sampai 5 ratus.... nak bayar keta 5 ratus lebih.... itu cari bala namanya. Esok dok gosok keta je lah. Nak pe jalan2 makan angin dah tak ada pitih....perabis kat keta je.... tak boleh...tak boleh...tak hidup aku... kalau perap je kat umah....

Keta mesti jaga....mesti tip top....tuan tido atas toto tak pe....makan nasi bungkus tak pe...

Asalnya, nak pe setting troterbody je....alih2 tengok sportrim berkenan lah pulak. Kalau tak memang aku nak tukar tayar je 2 biji...bajet tak ada. Sebab bulan nie memang parah.... banyak benda nak bayar.

Tayar nak kena tukar.....
Keta nak kena service.....
Roadtax mati 15 hb nie.....
Lesen mati hujung bulan nie...
Semuanya duit....duit...duit...

Baru bergaya sikit keta aku.... sedap sikit time ambil selekoh....sebab tayar dah berat. Nanti nak raya, tak payah nak fikir service.... tinggal tunggu ari je nak balik.... he he he

Ini yang ketiga apek tu cuba baru aku berkenan.... aku ingat keta nie pakai habis je....sayang nie, keta cari makan. Merata pe hujung minggu cari makan. Tu sayang, dah banyak berjasa. Ingat esok ada duit nak kasi cantik lagi.

Ada sorang member aku nie pelik...sebab aku pe hantar keta sendiri.... bagi aku tak pelik...sebab dari dulu lagi aku memang buat sendiri.
"kak ko tak takut ke pe kedai tayar"
"nak takut apa, pilih lah kedai yg open sikit..."aku tak rasa ada masalah, sebab dari dulu aku pe kedai tu je....

Jenis aku, akan beralih ke kedai lain...kalau aku tak puas hati. Selagi aku puas hati, kedai tu je aku pe... sampai satu tahap tu dah jadi mcm kawan.

Terlalu berdikari....
Takut meninggi diri....

Terlalu bergantung.....
Takut tak sedar diuntung....

Apa yang penting, jangan menyusahkan orang.

0 ulasan: